Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Jennie Written Things - 20 juni 2013 12:25

Hej!

Jobb idag igen, denna gången halva passet i cc och halva i terminalen, så snart incheckningsdags för den här damen. Iklädd min bästa sekreterarlook såklart, haha. Nu har det kommit så många nya att det inte ens finns platser kvar för alla, det är fullt när D-passarna som börjar 11:45 kommer in. Man får leta sig en plats bland de andra avdelningarna... men jag kurade ner mig i hörnet längst bort, skönt tycker jag, här sitter jag gärna i fortsättningen också. Magen känns helt okej såhär dags. Var in på Hälsokraft igår och rådfrågade dem efter något som hjälper magen då jag har hiskerlig halsbränna, magkatarr, illamående, ont i magen, sur mage och IBS. De rekommenderade Silicea, kiselgel som smakar sten men som redan har lugnat magen betydligt. Inne på dag två nu, så jag tänkte försöka hålla er uppdaterade på den fronten.


Jag vet att det är fler än mig som har problem med magen. Bara på jobbet, i "min" utbildningsgrupp, är det tre, fyra stycken med magkatarr eller andra magrelaterade problem. Vi delar på omeprazol och stöttande ord när det gör ont. Konstigt vad stress egentligen kan göra. Jag vet att det är stressrelaterat, alltihop. Jag är en perfektionist med för höga förväntningar på mig själv, jobbar järnet för annars tror jag att jag inte duger och att andra ska tro att jag inte gör det heller, att jag inte duger i deras ögon. Jag vill ju visa att jag kan! Men jobbar jag för hårt säger magen ifrån, det går inte, jag blir så himla illamående och får ångest av stressen, och ångest av att jag inte KAN köra på i samma tempo. Igår när jag for hem förväntade jag mig att Johan skulle skälla på mig och tycka sämre om mig för att jag mådde dåligt och inte kunde arbeta. Knäppt, men så har det alltid varit :) antar att det är dags att släppa på de höga förväntningarna. Ingen förväntar sig ändå att jag ska vara bäst. Och bäst tänker jag inte bli, det kan jag inte, det orkar jag inte. Men jag gör så gott jag kan och jag försöker, mer än så kan jag inte göra.


Så nu hoppas jag verkligen att Silicea hjälper mig mot en bättre magkänsla!


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards