Alla inlägg den 1 juni 2013

BBB

Av Jennie Written Things - 1 juni 2013 12:21

Hej!

AW igår med mina fina ur utbildningsgruppen och så Johan förstås efter ett stressigt terminalpass med incheckande av One Love Cruise-resenärer. En höll på att kasta sig genom rutan efter att den kom försent och jag inte kunde skriva ut biljetterna... men det är sånt man får räkna med. Jag hade en superrolig kväll i alla fall och fick somna själv för att Johan min Johan följde med mina utbildningskompisar ut men det gjorde inte så jättemycket, jag visste att de skulle ta hand om honom och tvärtom ;) Annat var det med vissa andra blondie bitches, hoho litade inte på dem det allra minsta... Det gick liksom att se hur vissa av dem försökte påkalla mannen i frågas uppmärksamhet, tur att tunnelbanedörrarna stängdes och alla BB:s blev utlåsta och ifrånåkta. Bye bye blondies! 


Jag gillar verkligen inte alkohol. Inte lukten, inte smaken, inte hur det förvandlar folk till någon de egentligen inte är. Fasen vad pinsamt och bli full på en AW alltså, där man sitter inklämd i ett pyttelitet och mörkt kök... ehm. Tjattrande BB:s, öl och dricka i mängder och värmen som hela tiden steg inuti köket, gnälliga bitterfittor så fort man rörde sig, men himla underbara kompisar som jag hade så roligt med ♥


Nej jag dricker inte, jag röker inte och jag snusar inte och det spelar ingen roll vad någon säger, jag tänker inte börja och jag står för det. Men varför i all världen måste man börja förklara VARJE gång någon kommer fram till en och frågar om man ska ha nåt att dricka? Varför räcker inte ett nej tack? Kanske jag borde börja säga att jag är gravid så folk inte ifrågasätter när jag ger dem ett enkelt "nej tack"... haha. Magen får vi fixa senare, jag vill bara slippa drickandet och ifrågasättandet.


Nu ska jag strax gå på lunch och pysa ner till Frihamnen, sedan hem och mysa med Johan, planera hemfärd och återvända till jobbet imorgon. Ledighet och 27 plusgrader väntas på måndag, kanske kan vi till och med bräcka Kalix som haft varmast i hela Europa tidigare i veckan? Utlandskänsla jatack!




Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards