Alla inlägg den 20 november 2012

Av Jennie Written Things - 20 november 2012 16:35

Hej! 

Med Spotify och en random musiklista i bakgrunden försöker jag ge liv åt den stelfrusna fläskytterfilén jag köpte för ett par dagar sedan, tänkte bjuda min man på pommes och bea sen när han kommer hem. Har varit ledig idag och hör och häpna - två timmar av den dagen spenderades på gymmet! Jag sprang en och en halv kilometer, ganska precis 100 kalorier och det dubbla på crosstrainern. Vilken härlig känsla, stolt är jag :) Trodde inte att jag skulle orka, har tappat allt var kondis heter... Men skönt var det! 

Sen moddade jag Skyrim, gjorde städerna lite finare och satte in ett extra vapen - "vanliga" sådana har ungefär 20-50 i Damage, detta hade 624... Kan ju bara meddela att drakarna dör, trots en hög svårighetsgrad, av två slag ungefär ;-) Min assistent får inte så mycket att göra... och ändå säger han hela tiden "åh det är så härligt att göra nåt annat än att  sitta hemma i Rorikstead", jadu ditt svärd blir bara använt som prydnad dessvärre. Hans namn? Erik the Slayer, förklaring på det: "Min far sade åt mig att ta ett namn som man är bra på. Men vem tror du blir imponerad av "Erik fåraherden eller Erik salladshuvudet?" Haha!

Skyrim är mer än bara ett fantasyspel. Du kan gå vart du vill, göra vad du vill, du kan bli vad du vill, krigare, magiker, alchemist, gift, skaffa barn, bygga dig ett hus, bli Thane i de olika städerna (typ, kungens högra hand). Det är som på vikingatiden ungefär, och jag bara älskar det, det finns sååå mycket att göra, man tröttnar aldrig. När Johan började berätta om det tänkte jag; nä nåt sånt där är ingenting för mig... Men sen när jag började spela det blev jag fast. Och det roliga är att det ser så vansinnigt verkligt ut, grafiken är oerhörd. Alla borde prova Skyrim, till och med de som är som jag, som bara hittills kört Max Payne och Half Life och liknande :-D

Nu ska jag gå och titta till pommesen, ha en bra tisdag! 

 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards