Alla inlägg den 15 november 2012

Av Jennie Written Things - 15 november 2012 10:00


Hej!

Sååå bra film, började med att lipa och slutade likadant. Den var helt enkelt underbar, men efter att ha läst boken måste jag säga att jag förväntade mig "steget högre" - lite råare, lite högre tempo så att säga. De utestängde så många grejer ut boken och Bella sade sammanlagt typ tio meningar i hela filmen, konstigt egentligen när boken var helt efter hennes tankar, förutom de kapitlen om Jacob då förstås. Men bra var den, det kan jag inte förneka, men inte min favoritfilm av de fem :-)

Men jag relaterar så mycket till Bellas tankar. Så som hon rörde i Edward, sättet hon gjorde det på, det var inte bara det att det SKULLE vara så utan också för att de var tillsammans på riktigt, utanför filmen, och man kunde se hur kära de var i varandra, hur djupt de älskade varandra. Ingen hade passat bättre i rollen som Bella än Kristen Stewart. Och precis så mycket älskar jag Johan. Det går inte att beskriva, det gör inte det, men hon visste och jag vet att vi kommer älska dem resten av våra liv vad än som händer. Dessutom har hon likadant hår som jag och tänker likadant, är lika klumpig och en medfödd förmåga att vela väl. Jag har sett mig själv i henne redan från första stund även om jag kanske visar, ehum, lite mer känslor ;-) Filmmusiken är så perfekt också, hade inte kunnat vara bättre heller, ååh. Bara för det ska jag skumma igenom den på Spotify nu ♥

  










Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards