Alla inlägg den 11 november 2012

Av Jennie Written Things - 11 november 2012 14:04


Hej!


Jag läste ut en kärleksmumsmumspusspussbok igår (med andra ord, en Danielle Steel-bok i värsta kärleks-laget) och jag antar att den fastnade på hjärnan för vad drömde jag om senare? Jo, att jag hade en dotter som hette Lily och väntade ett till barn som jag önskade så gränslöst att det skulle bli en pojke för Johans skull, haha. Vi var även förlovade och Lily var blond och jättesöt, riktigt sådär bebisknubbig fastän hon var en liten bit över ett år. Och en perfekt blandning mellan mig och Johan, haha :-D Och vi åkte madrass över skolgården på Ytterbyns skola för att lättare kunna berätta det för pappa, alla andra visste redan om det fastän jag inte sagt det åt någon, inte ens åt Johan. Ja jag vet inte, mysko var det i alla fall men nog tusan trycktes längta-efter-barn-knappen igång sen när jag vaknade. Som vanligt.


På tal om pappa så har han och alla övriga pappor Fars Dag idag och därför har jag varit med och tävlat om ett farsdagskit som jag hoppas på att vinna och kunna ge honom, den allra bästa pappan i världen! Jag kan inte säga hur stolt jag är över att han finns, han är min förebild i allt vad det gäller - och att kunna resa sig upp fastän allt man någonsin haft har falerat och skapa sig ett bättre liv än det man tidigare hade, det är så strongt gjort att bara en Wikströms envishet kan klara av det. Pappa gjorde det i och med skilsmässan, och nu, ett halvår senare, har han hittat en alldeles fantastisk tjej, kvinna, som han riktigt lyser upp av, inifrån och ut, som man ser att han på riktigt älskar fastän han är 45+. Hur kan man inte vara stolt över det? Glad, lycklig, över det? Det är precis så jag vill fortsätta göra med Johan när jag är 45+!


Det gäller självklart även min mamma, fast tvärtom, hon har också hittat sig en jättehärlig man att dela sitt liv med och jag är stolt över dem båda, men eftersom att det är farsdag och man skulle skriva en motivering till varför ens pappa skulle vinna så blev det att jag tävlade om en sak för hans del. Men jag är stolt över både min pappa och min mamma, även om de inte längre bor tillsammans och har börjat nya liv på nya vägar - och allt som allt kan jag bara säga att jag har, och alltid har haft, världens bästa föräldrar ♥


  


Lily???



    

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards