Alla inlägg den 8 november 2012

Av Jennie Written Things - 8 november 2012 12:02


Hej!

En föreläsning om ett nytt företag och en Kina-lunch senare är jag back in the office och förbereder mig för rond två av dagen. Nu när jag äntligen fått äta känns allt lite bättre och jag orkar le igen, i morse var hemskt vill jag lova. Gymmade sent igår, kom hem först vid halv tio och skulle DÅ först görra middag, haha. Den intogs vid tio och jag skulle upp halv sju morgonen därefter, så ni kan ju gissa vem som var trött imorse? Sov till kvart över sju, åkte iväg halv åtta och frukosten bestod av en smörgås, rätt och slätt utan pålägg eller någonting. Nam nam. Hungrig vid nio var ju bara förnamnet... Men så blir det när man tränar, man får offra lite sömn innan kroppen har vant sig.

Och jag är stolt över att jag gjorde det, att jag gör det menar jag. Det är skönt att anstränga sig lite, skönt att ha träningsvärk för då vet man att det "tar". Idag så fort jag kurar ihop mig till en boll gör det sådär härligt ont i magmusklerna och ryggen, Johan coatchade mig i att köra axlar-rygg-mage igår. Körde lite ben också när han gjorde sitt, tåhävningar med mer än hälften av min kroppsvikt till motstånd (ja jag är stolt haha) och benpress på lika mycket. Det ska kännas att man lever. Men att se Johan träna var extremt även om han inte körde all in. Jäklar alltså vad inspirerad jag blev, och stolt över att jag får vara med honom och ta del av hans liv och hans oerhörda träningsanda. Imponerande, minst sagt!

Efter jobbet ska jag till Synoptik och äntligen få höra uti mitt linsabonnemang. Tar mamma med de finska humöret med mig så hon får mopsa istället för mig, jag är lite för feg för det haha, var nog arg redan i mitt mail till dem ;-) Och sedan blir det Twilightmys hemma hos henne, vi kör fyran idag. Jag kan inte ärligt säga vilken av dem som är min favorit, trean älskar jag på grund av Sias låt My Love, som spelas när Edward friar till Bella. Underbar scen för övrigt, jag gråter floder när jag ser det - och tvåan är också helt fantastisk, ettan också, och fyran, jisses... Jag kan inte bestämma mig, måste ha dem alla! Och på en vecka har jag sett den sista, slutgiltiga, även om jag redan läst boken och vet hur allting slutar... Vill inte att det är slut, det finns så mycket kvar att göra och skriva om, vampyrer lever ju för alltid ;-) Men den som lever får se.

Frida min fina, jag saknar dig!


  
Hör själva - en av mina absoluta favoritlåtar genom alla tider. Den här ska jag ha antingen på mitt bröllop eller på min begravning om åttio år. Fullständigt breathtaking. Älskar dig Sia.


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards