Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Without saying a word you can light up the dark

Av Jennie Written Things - 29 maj 2013 20:23


Onsdag och en ledig sådan, för oss båda! Äntligen kunde vi somna tillsammans, vakna tillsammans och veta att vi kunde ligga kvar huuur länge vi ville! Vet ni hur glad jag känt mig idag? Vi myste framför tre avsnitt av Californication, åt frukost i lugn och ro och lade oss för ytterligare två avsnitt. Klädde inte på oss förrän vid ett och då var det gymmet som lockade... Axel+ben för min del och ryggpass för mr handsome himself.

Hann en sväng på H&M efteråt och köpte mig en svart pennkjol, det är klädkod (sekreterar/kostym-looken ni vet, himla stiligt) i terminalen och kjolen jobbet erbjöd var tio storlekar för stor i princip, det gick inte hur jag än försökte... Så jag sket i den och köpte mig en egen. Johan verkade då tycka om den hehe så nu är jag redo för incheckning av passagerare i Frihamnen under morgondagen. Men än är vi inte där, fortfarande är det en ledig onsdag som jag inte tänker sova bort i första taget. Sååå glad och lycklig jag varit idag. Bara av att göra ingenting. Eller vi har inte gjort ingenting. Vi har gjort mycket. Vi har gjort det tillsammans! Och bättre än så kan det inte bli... åååh! Så glad är jag, ni förstår inte! Så fånigt glad!!

Vi är numera juridiskt betraktade som sambos också, beslutet kom igår... (Tack eller nåt???) Herr och fru Nytorget 1B ;) men just nu får Getfoten duga så länge. Gud vilket fult gatunamn haha. Stockholm är inte som hemma. Definitivt inte. Men jag trivs rätt bra ändå, i överlag... Och just nu hade jag inte velat ändra på någonting. Inte idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards