Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Jennie Written Things - 8 maj 2013 21:24

Hej! 


jobb idag mellan 07:45 - 16:00, men jag fick värre konstigt i magen i morse så jag stannade hemma och väntade ut magkatarr-attacken av sura uppstötningar och diverse annat heeehe. IBS är superkul! Städade och lagade lunch under tiden, ringde upp Tele 24 och tackade nej inför att jobba hos dem i sommar, gick till Apoteket och köpte Samarin + Omeprazol och tog tåget själv in till jobbet och kom fram just efter tolv. Pratade med "min" utbildningsgrupp en stund, letade sen rätt på Johan och en plats att sitta på och började svara. Det gick bra, lätt illamående men jag försökte fokusera på andningen och inom en timme var det så gott som "bra" igen, det där med rutiner är nog rätt bra ändå....


Sedan åkte vi hem jag och Johan, lagade mat och låg och myste en stund innan han skulle iväg med sina gamla klasskompisar. Tog då själv tåget in till Farsta och gick runt på gallerian i en timme, kom hem med fyra nya tröjor/toppar varav en kavaj som H&M hade satt på rea just idag av alla dagar! 99 kronor för en rejäl kavaj, ja tack ;)


Nu ligger jag på mage i sängen och har just betalat månadens räkningar, lyssnar på en ny favoritlåt och tänkte prova de nya kläderna och sen duscha. Imorgon är vi båda lediga, ska bli riktigt skönt. Känns nästan som fredag. En riktig fredag alltså, och inte en arbetslös-va-är-det-fredag-igen-jag-trodde-det-var-tisdag-eller-nåt-fredag. Jag ska pussa ordentligt på min fina när han kommer hem bara för att jag känner mig så jäkla glad just nu. Jobbet må vara lite sisådär, men jag har ju Johan och Gubbängen är riktigt fint område att bo och röra sig i. Så jag ska bita ihop och köra på... det får bära eller brista, jag tänker i alla fall kämpa lite till för att ändra uppfattning om jobbet och få tillbaka den där jäklar-anamma-känslan, den om att nu kör vi så det ryker jag älskar ju det här... älskade i alla fall... en gång för länge sedan.


 


Har inte hört den här tidigare förrän nu för ett par dagar sen på Bandit. Helt underbar, den gör mig glad på nåt sätt. Nya favoriten helt klart! 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards