Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Jennie Written Things - 16 oktober 2014 21:16


Jag har suttit och spelat sedan jag kom hem andra gången för dagen. Efter den första gången kurade jag ihop mig bredvid Johan i vår soffa och somnade i tjugo minuter. Sedan åkte han till jobbet och jag somnade om. Till tjugo över tolv. Haha. Au Pair-läkarmamman frågade om jag kanske hade - har - vitaminbrist när jag är så trött. Men jag är inte så "trött". Hela mitt liv, från det jag var nyfödd, har jag sovit tio timmar per natt. Alltid. Om jag kunnat. Nu kan jag inte det, så jag sover på dagen. Ibland. En stund. En timme. Sju och en halv timme är för lite, alltså måste jag väga upp det.


Och jag mår prima. Lite höstseg såklart, men annars. Jag var på väg att springa in ett nytt personbästa på fem kilometer igår - genomsnittslig tid var fem minuter per kilometer. Jösses vad jag sprang. Sen hörde jag "Aktivitet avslutad" och blev så jävla arg så jag gick hem istället. Jag vet att det är löjligt, men jag vill ha det dokumenterat. Jag är sån. Dah. PMS plus plötslig ilska över mobilen gjorde att den föll ur mina händer när jag kom hem och landade bakom soffan någonstans. Nog om det.


Jag har längtat efter att få fortsätta spela hela dagen då jag inte hann det i förmiddags. Jag kollade igenom nya trailers jag inte sett, lyssnade på dem, alla citat, allt som de säger i spelet och jag bara... ryser. Jag har hitat et nytt citat jag vill tatuera in. Damn you Johan. Du får sluta visa mig såna här spel jag står inte ut. Tatuerar jag in det så blir jag en space viking, och jag vet inte riktigt om det går ihop.


Skyrim och Mass Effect. Stormcloaks emblem och citatet från Thane och Kolyat och Drells Bibel. En Space Viking. Ingen Spectre eller Space Hamster, men en Space Viking. Haha. Det gååår ju inte. Kulturkrock med tusen års mellanrum. Dumma spel. Dumma dumma favoritspel. 


Det finns så många citat ur spelen som är så fantastiska så hela kroppen fylls av gåshud.


Guide this one to where the traveler never tires, the lover never leaves, the hungry never starve. Så mycket historia, så mycket känsla, nittio timmar av pure seduction bakom de orden. Jag behöver inte förklara det mer än så. De som vet innebörden vet det. Jag vet det. Och det är det som spelar någon roll.


May you be in heaven half an hour before the devil knows you're dead. If this thing goes sideways, and we both ends up there, meet me at the bar. We're in this together.


Det är nästan löjligt hur mycket jag älskar detta spel. ARHMAGAHD.


Typ så.


Bara för det så länkar jag denna igen åh.








Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards