Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Jennie Written Things - 8 oktober 2014 19:12


Först regn, storm, snålblåst och ilsken höstmorgon på cykel, sedan böcker, solsken och LCHF-pizza. Sååå vackert. Sååå mätt. För att räkna ut det hela: Hösten HAR sina sidor! En härlig sida och en stormig sida i alla fall, vilket väderguden (eller gudinnan, nyckfull som vi kvinnor är och allt det där) tydligt visat idag.


Och en ko har sju. Sidor. En insida, en utsida, en framsida, en baksida, en ovansida, en undersida och en långsida, men det har jag ingen bild på. Haaaha.

I alla fall. Höst + solnedgång = mycket bättre. Plussa på lite nytto-pizza och glada små barn som trycker i sig allt vad deras små magar orkar (åtminstone den ena) och regnet är snart bortglömt. Nästan. Jag berättade för barnens pappa sen när han kom hem att S åt som en myra. Då stack minstingen in huvudet i dörröppningen och utropade: "Och jag åt som en gris!!!"  


Älskade, älskade barn. Ni gör denna höst till något alldeles särskilt.


Av Jennie Written Things - 8 oktober 2014 08:42


Som för att bevisa att jag var lat som tog en innesittardag igår och skyllde på regnet och de blytunga molnen så har vädergudarna totalt släppt höststormarna fria. Det är nu man skulle glida ner i sina mjukiskläder, dra filten om sig och dricka te och äta ost i soffan och bara lyssna på ovädret som drar förbi. Det är nu man skulle sätta sig vid datorn - sin egen dator, om den bara fungerat som den skulle - och fortsätta skriva på sina böcker.


Jag vill så gärna, jag har sån inspiration, men min dator orkar inte, och  Johans dator har visserlige Open Office men det är ändå inte samma, jag får inte samma stuk på de som jag önskar och då skiter det sig. Jag skulle behöva en ny dator. Jag skulle behöva en ny cykel - behöva och behöva - en träningscykel som är enklare och bättre. Men mest av allt en dator. 


"The things that I want by Max Payne. A smoke. A whiskey. For the sun to shine. I want to sleep, to forget. To change the past. My wife and baby girl back. Unlimited ammo and a licence to kill. But right then, more then anything,  I wanted her."


I alla fall. Jag tänker att när jag väl har skrivit klart, på riktigt, om jag nu någonsin gör det, så kan jag i alla fall få en liten inkomst till, beroende på hur det går. Jag vet ju att det skulle gå bra, åtminstone i liten skala. Till att börja med. I alla fall. En dator står högst på önskelistan. Och en resa till ett varmt land där jag och vi kan träna, mysa, bada, sola och upptäcka saker. Utomhus. Där det regnar lite mindre.


Ååååååh.


Så känns det. Men jag tar mig i alla fall upp ur soffan idag, så det får vara det plus i kanten jag behöver för att sluta ut mysa i soffan hela dagen-tankarna och snöra på mig skorna och ta en (buss)tur till biblioteket för lånande av nya böcker. Kan jag inte skriva mina egna just nu så får jag läsa andras istället. Tills den dagen jag håller min egna bok i händerna, lutar mig tillbaka i soffan, och läser mina egna ord och tankar nedpräntade på pappret... oj vad jag längtar dit.   

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards