Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Jennie Written Things - 9 oktober 2014 08:40


God morgon vilket uppvaknande! Drömde inatt om att Johan börjat chatta med en jättesnygg tjej och när jag konfronterade honom sade han: "Jag kan prata med henne om saker jag inte kan prata med dig om". Jaha tänkte jag, det känns ju kul... Sen kikade jag i smyg på hans meddelanden (i drömmen) och såg att han hade skrivit "åh du är så himla himla fin!" till henne, och jag hade vääärldens puls, en sån där arg-nu-jävlar-vad-fan-händer-puls.


Då sade han att han inte vet om han vill vara med mig längre. Att han skulle åka med henne till Australien istället för med mig. Ni vet sådär hemskt som man innerst inne är rädd för att ens partner ska säga någon gång - och då han förklarade att tjejen var sjutton år så blev jag heeeelt galen. Oj vad arg jag var. Oj vad ledsen jag var. Haha. Sedan vaknade jag och insåg att det bara var en dålig dröm och åh så lättad jag blev. Men puls, det hade jag fortfarande... Jag klamrade mig fast vid honom resten av natten och var så lycklig över att känna hans doft och hans värme och hans armar sluta sig om mig. Åh. Dumma dröm. Vad ont det gjorde i hjärtat.


Sedan cyklade jag till jobbet. Sedan cyklade jag hem igen. Och mitt vid övergångsstället så hinner jag knappt ens reagera förrän jag drar världens uppvisning inför de övriga tusentals pendlartrafikanterna. Cykelkedjan small och lossnade från höljet och jag som en kanonkula framåt. Heja heja. Sekunderna innan hade jag tänkt att det vore bra att införskaffa en hjälm. Suck. Åååh. Typiskt.


Så jag stannade och försökte fixa kedjan men det gick inte. Den var helt och hållet av. Roligt. Mycket roligt. Så jag fick leda skiten resten av vägen. Och lågt blodsocker på det. Men... å andra sidan så fick ju bilisterna antagligen ett härligt skratt eller två. Och jag fick mer motion än vanligt. Fast dumfan som stod en meter ifrån och bara ignorerade mig hade jag kunnat lägga kedjan om halsen på (lugna sig nu). En karl i sina bästa år nästan.... men såklart... han ville väl inte skita ner sin nya dyra stockholmsjacka...blööö!


Nu ska jag gå och äta frukost. Bättre förmiddag och eftermiddag och kväll önskas :-) 


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards