Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Jennie Written Things - 4 oktober 2014 12:50


Gud vilken envis förkylning. Planerna om att ge sig ut på en väldigt, väldigt efterlängtat löptur får läggas på hyllan en eller ett par dagar, åtminstone tills jag kan andas obehindrat. Astma plus förkylning och ansträngd andning, njaaa... Inte idag. Och med cykeln som har punktering (en tjugoettåring som inte förstår sig på teknik över huudtaget och en skrattande, stolt sexåring som bara mååååste få hjälpa till - snääälla) kändes det ännu mer trist då elljusspåren ligger ett par kilometer bort. 


Då är det lättare och bättre att ta Normandy till hjälp tycker jag. Mycket roligare också. Inte roligare än löpning, men roligare än att dö i andnöd efter tre komma fyra kilometer. Okej det var ett dåligt skämt. Jag kan inga bra skämt idag. Men dessa tre spel är bland de bästa jag någonsin spelat. Bland de bästa jag någonsin kommer spela. Känslan, historien, karaktärerna, de lägger sig som en hinna runt min benmärg och bara... fastnar där för alltid. 


Jag är såld. Jag är så himla såld på de här spelen. Så såld att mina ögon förvandlas till blanka små sjöar när slutet kommer och alla ens handlingar, alla val man gjort, läggs framför en för att dissekeras, benas, gås igenom, och man får ett antal nya, slutgiltiga val att göra, val som kommer är biljoner gånger större än de svåraste min karaktär någonsin tagit. Och det svider i hjärtat på riktigt. Det gör det. Det gjorde det. Det gör det fortfarande så fort jag tänker på det. 


Maaaah. Jag kan titta på det här hur många gånger som helst. Alltså det är så fantastiskt. Det är Max Payne 2-genialiskt. Det är  Skyrim-brilliant. Det är... det är Mass Effect. Jag menar, titta bara. Lyssna bara. Och det kommer att nästla sig in i själen som allting annat vackert här i livet som fastnar i hjärtat. 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards