Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Jennie Written Things - 25 oktober 2014 13:55


Hahaha guuud vad jag är värdelös på att städa.  Jag är inte som Johan, som börjar rensa i lådorna när han bara ska dammsuga och städar inte undan det sen, nä då går han helt enkelt vidare till nästa rum och plockar ur en massa lådor eller flyttar runt saker och så fortsätter det. Hahaha. Jag är helt tvärtom. Jag gör helt klart ett rum innan jag går vidare, annars blir jag så stressad. Det är basic städ-vett, men idag... Det går inte att städa, det går bara inte.


Min älskade farmor och farfar är på besök i storstan och imorgon ska vi tillbringa dagen tillsammans, de ska få ranta runt på lite konserter och musikaler och föreställningar först, och imorgon blir det shopping, lunch och middag ute någonstans, förslagsvis Täby C :-) Så himla roligt, jag längtar såååå efter dem, efter ett känt ansikte i havet av människor som kan stilla min hemlängtan lite grann. Men deras ankomst innebär också att jag... bör städa. 


Ja ja ja, badrummet är skinande rent och hallen också, men alltså... Jag får sån himla inspiration när jag städar. Inte av städningen, gud förböje, det är det tristaste som finns näst efter diskningen och blodpudding, fy... men jag började längta och tänka på att inreda vår alldeles egna lägenhet - lägenhet nummer fem i ordningen... Och nu fick jag stora ögon - femte lägenheten?! Har vi verkligen bott i fyra stycken redan, på våra tre år? Jösses. Wow. Herregud.


Så jag stannade helt enkelt upp i min städning och lallade iväg till datorn i stället i jakt på inspiration. Där satt jag en timme. Så nu måste jag köra på. Jag ska hinna duscha och åka in till Täby C innan de stänger för att förnya busskortet, köpa en cykellampa, blahi och blaha och köket är fortfarande... ostädat. Men titta bara på det här. Aaaah.... hur ska man kunna städa då?!


     

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards