Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Förkylning... ebola... kanske till och med utvecklas till en riktig man-flu?!

Av Jennie Written Things - 27 september 2014 09:20


... Och dääär tittade pre-förkylningen verkligen förbi. Eller ebolan kanske? Jag har väntat i veckor. Känt den där rivande känslan många mornar, men motat bort den med bra, vitaminrik mat, mycket träning och mycket, mycket vila. Fast jag antar att jag behövde den där slutgiltiga sitt här och slappna av-vilan med en stor tekopp, The Fault in Our Stars och en rejäl skvätt tårar så att den slutligen kunde hitta vägen ut. Näsan återhämtade sig aldrig efter gråtattacken och nu är den täppt och halsen gör ont. Jag som hade tänkt städa hela dagen... hmmm... tror jag sätter mig med ännu en kopp te i soffhörnet under fleecefilten....


Det blåser storm ute, Aftonblaskan lovade stormvindar, men såklart när har de någonsin skrivit något som är sant utan att överdriva, men grenarna rör sig fasligt mycket och det susar i fönstren, öppnade det i vardagsrummet igår och höll på att få det rakt i ansiktet när det blåste in. Hua. Så jag tror jag håller mig till städning, återhämtning, mycket vila och tjocksockar idag. Jag hatar att ha sockar på mig, eller inte hatar, men jag tycker... inte om det. Fötterna måste vara utanför täcket också, bägge två, annars känns det inte bra. Och Johan släpper aldrig ut sina... haha...

 

Jag använder sällan vantar heller av samma anledning, och det har blivit lite av ett dilemma när jag cyklar - det är för varmt med fingervantar och för kallt utan, och är händerna varma blir resten av kroppen jättevarm och svettig, som att jag i själva verket täpper igen vartenda lufthål... Men tjocksockar när man är sjuk är ett måste, och mina mysiga leopoard-haremsbyxor som jag inte får visa utomhus hehe. Men dit ska jag ändå bege mig idag - till Ica för att köpa en Topphälsa-tidning, lite nässpray och mandariner, ultimata förkylningsgrejerna. Faktiskt så har jag inte varit förkyld nu på ett helt år. Det är rekord tror jag. Kanske en positiv effekt med striktare LCHF-kost (lågkolhydrat och inget gluten)? I alla fall så mår jag betydligt bättre såhär, så då är det bara att fortsätta. Fast då gärna utan förkylningen...  ebolan... kanske det till och med kommer utvecklas till en riktig man-flu

 

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards