Alla inlägg den 15 december 2014

Av Jennie Written Things - 15 december 2014 12:58


Jag hade formulerat ett inlägg i huvudet innan jag satte mig här, men nu när jag tog upp en ny sida finns där inga ord att skriva ner. Det blir ofta så efter de lediga helgerna med Johan, det finns så mycket att säga, att skriva ner, att komma ihåg, att minnas. Trots att han bara var ledig en dag och jag fyra - krasslig liten pojke var min anledning - så hann vi göra en hel del. Lördag kväll och Hobbit 3 - samma datum de senaste tre åren haha. Jag fick storböla i vanlig ordning, speciellt åt det här: 


"If this is love I do not want it, take it from me. Why does it hurt so much?" 

"Because it was real." 


Så simpla ord, men gud vad det gjorde ont i hjärtat under den scenen. Jag satt och bönade för mig själv: "Låt dem få se varandra en gång innan, låt dem få se varandra en gång innan." Och så bara... nä. Eller jo, de fick de ju, men det var inte en bild av den man älskar som man vill minnas för all framtid och inte vad jag önskat så hårt efter. Ja men ni känner ju mig. Ont i hjärtat är bara förnamnet. Usch jag hatar sånt. Jag blir så ledsen, det spelar ingen roll om det handlar om en bok eller en film med fiktiva karaktärer - för mig lever dem precis lika mycket som vem som helst jag möter på stan. Lika mycket som mig.


Sedan slutade filmen och Johan log mot mig sådär jättestort och så kom tårarna igen. Rutinerad biobesökare hej hej. Jag är definitivt inte en sån som bryter ihop mitt på stan över hur vackert det är med julbelysning eller så - det är jag inte - men just olycklig kärlek eller kärlek som inte... får blomma ut tänder varenda sorgepunkt jag har i min lilla kropp.


“She walks in starlight in another world."


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards