Alla inlägg den 8 december 2014

Av Jennie Written Things - 8 december 2014 15:00


Tio saker jag längtar extra mycket efter just nu:


* Att helgen skulle fortsätta lite längre.

* Lön för att existera, precis sådär som Kardashian-familjen och Paris Hilton får - då skulle jag slippa ha pengaångest nu när julen närmar sig och jag inte kommer jobba något. Bara  kunna sitta här på min lilla rumpa och se hur kontot fylls av pengar bara för att jag andas. Himla trevlig faktiskt.

* En badtunna & en bastu

* Och en eldstad. Att ligga hemma hos Johans föräldrar i Norrbotten framför brasan och se på någon julfilm och dricka glögg och bara vara. 

* Att diabetesen kunde åka på semester och komma tillbaka igen i januari. Jag vet ju att gluten i sig höjer inflammationerna i kroppen och gör en sjuk på lång sikt även om man är utan diabetes i vanliga fall, men bara sådär så jag skulle kunna äta en eller två chokladbitar eller massor av knäck och Janssons och det skulle vara helt okej för min

lilla kropp, och jag skulle inte behöva sova i fyra timmar efteråt för att det höga sockret gör mig så dåsig.

*Dra på sig morgonrocken eller nattlinnet, på med tjocksockarna, håret i en knut och bara mumla runt i mammas hus och äta en lussebulle eller någonting juligt, clementiner, bara för att man ska göra det runt jul.

* Busa i snön med Johan och en hundvalp.

* Att kunna skriva igen, börja skriva på min nya dator som jag inte har.

* Att varva skrivandet med timmar framför Sims & Skyrim.

* Fira jul hemma hos farmor och farfar med pappa och min syster. Det behövs inte mer ord än så. Åh, vad jag längtar!


 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards