Alla inlägg den 15 september 2012

Av Jennie Written Things - 15 september 2012 14:24


Hej!


Det här klippet hittade jag på en jobbkompis blogg och herregud vad ont i hjärtat det gör att se det...


Vilka hjältar!!! Mer äkta än så här kan det knappast bli,

se och njut och gråt över underbara människor det finns ute i världen ♥


Behind the trail that we may send,

to the depths beneath the likely sand.

Our memories were wrap, constant below its world,

to remember the fallen souls that deliver our furl.

Lest we forget the moment of chance,

our names were cast in stones of trance.

So every new shall bear, be glimpse of sight,

to show the heroes of the upper night

Av Jennie Written Things - 15 september 2012 08:45


Hej!

Ett par dagar sedan uppdatering nu men efter strömavbrottet i tisdags så har vi inte haft någon internet hemma. Bredbandsbolaget säger "driftstörningar" och att det kommer vara åtgärdat senast torsdag 14:00, sedan fredag 14:00, och nu fortfarande, på lördag, så är internet lika stendött... Jag är tillbaka på jobbet nu och ska snart börja svara i telefonen, jobbar fram till 17:00 idag. Igår fick jag ett meddelande om att jag står som etta på en lägenhet i Umeå och tur som man har så har man en väldigt fin vän som erbjöd sig att fara och kolla på den när jag inte själv hade möjlighet. That's what friends are for ♥

Och mailande hit och dit med studievägledare, kursansvariga och lärare för att höra när och om jag kan börja. Läser jag klart den här kursen jag har på distans, Arkeologi A, före jul kan jag börja först på vårterminen på själva programmet. Det ger mig i så fall tid att hitta mig en lägenhet och ordna upp allting nu när vi ändå blir arbetslösa. Så får då se vad läraren säger, det är på honom det hänger. Studievägledaren och kursansvarige sade att bara jag får klartecken att läsa klart hela min nuvarande kurs innan jul så är det bara till att börja under vårterminen, men jag har inte fått tag på honom så jag hoppas verkligen han ringer eller mailar tillbaka på måndag. Allt kursmaterial ligger ändå ute så jag kan gott och väl hinna läsa det på tre månader... Om de klarar av det på programmet så kan väl jag också!

Vi får vänta och se helt enkelt :-) Nästa vecka åker jag och Frida till Grottland, på tisdag närmare bestämt, och är borta till onsdagen därpå. Och sedan är jag hemma två veckor och så åker jag och Johan iväg till London och Tallinn, allting är bokat och betalt nu hehu, jag längtar så jag blir galen!  


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards