Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Härliga måndag

Av Jennie Written Things - 29 oktober 2012 21:37


Hej! 

Apigt förkyld och hemma från jobbet... Men ändå känner jag mig så glad idag. Haft feberdrömmar hela natten och velat dö i princip, men sedan insåg jag att internet kommit tillbaka och blev glad igen. Jag har för övrigt varit superglad hela dagen idag? Pappa ringde, vilket gjorde mig jätteglad även om vi bara pratade i en liten stund, men jag blir alltid så mycket klokare efter varje samtal. Förrgårbesöket hemma hos honom värmer fortfarande, vi hade så kul och jag var så totalt lugn och ja, fridfull på något sätt, jag vet inte hur jag ska beskriva det :-) Och sen lagade jag middag åt världens bästa Johan som kom in genom dörren halvtimmen senare, som jag flög i armarna på haha. Jag blir kär i honom varje gång jag ser honom, så fort vi vaknar på morgonen och jag vänder mig om gör det ont i magen för att jag blir kär på nytt. Att man kan bli så överlycklig över att man hittar en burk billig Euroshopper-honung (haha) på köksbänken när man kommer hem från jobbet (igår) och mådde pyton i halsen, ja jag förstår inte. Åh min fina Johan, vad jag älskar dig!

Med risk för att det kommer bli ett jättesmörigt inlägg, men jag är så glad just nu. Mina fonder hade brakhöjt sig procentmässigt och gett mig ett par fina, extra tusenlappar sedan förra månaden (veckan???) och jag kan inte tacka dem nog för det. Tack, tack, tack. Och snart är det jul, och har jag världens julkänsla och tänker redan på julklappar och inredning. Det är så härligt att ha en "egen" lägenhet man kan dekorera som man vill nu till den röda högtiden... Johan får säga vad han vill, stackaren har haft samma gardiner sedan stenåldern och därför kommer det bli ursnyggt med röda sådana, röda kuddar och pepparkaksdoftande ljus, och så de obligatoriska IKEA-vanijljusen förstås. Och hans leende på julaftonsmorgon. Sade jag att jag är lycklig just nu? Även fast min röst är... obefintlig och halsen gör ont? Ja, då säger jag det igen om inte annat. Jag mår bra nu! ☻ ♥ 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards