Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Jennie Written Things - 13 maj 2016 19:09

 

Det fanns ingenting före och det finns ingenting efter. Så himla slående replik. En sådan där som sätter sig fast, som lirkar sig in genom huden och etsas fast över själen. Sådana där korta sekunder av totalt "ja, bara ja" som inte går att förklara mer än som vad häggens doft gör med mitt inre och mina minnen och tankar och känslor. Näktergalen gömd i buskaget. Ja, bara ja. Thane knew heroism and love can ease pain and grief. "Can ease" är också ett sådant moment av totalt ja, bara ja, längst ner i själen av total eufori och kärlek och hjärtevärk. 

 

När Spirit och Rain simmar runt i en cirkel och benen rörs i takt med musiken för en och en halv sekund. Ja, bara ja. Så många ja, bara ja så hjärtat fylls av kärlek. En speciell låt jag lyssnade på när jag satt i vår etta efter jobbet och inväntade Johan ifrån samma jobb, någon eller några timmar senare. Sommar, skitvarmt, ett hjärta som brusade i halsen så fort han kom hem och tryckte svala läppar emot mina. Det fanns ingenting före och det finns ingenting efter. Det fanns inget före och det finns inget efter. Vi. Tillsammans. Ja, bara ja. Vi är en fem år lång ja, bara ja, som bara fortsätter att vara. Glad. Lycklig. Tacksam. Ja, bara ja.

 

Och det här. Ett av de vackraste musikstyckena jag någonsin hört. Det är så mycket känslor i den så det går inte att förklara mer än bara ja, bara ja. Spirit är inte bara en vanlig hästfilm. En barnfilm. Spirit är en vuxenfilm jag älskat sedan 2002, när jag var nio år gammal. Den kärleken har aldrig upphört. 

 

Bara ett enda långt, själarop. Jaaaaa.


Right now I feel
Just like a leaf on a breeze
Who knows where it's blowing?
Who knows where it's going?


I find myself somewhere
I never thought I'd be.
I'm going round in circles, yeah
Thinking about you and me....

And how do I explain it when
I don't know what to say?
What do I do now?
So much has changed.


Nothing I have ever known
Has made me feel this way.
Nothing I have ever seen,
Has made me want to stay.


Here I am, ready for you.
I'm torn and,
I'm falling,
I hear my home calling, hey!
I've never felt something so strong.
Oh no.
It's like nothing I've ever known...

Ja. Tusen gånger ja. Titta bara. ♥

 

 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards