Alla inlägg den 2 april 2014

Av Jennie Written Things - 2 april 2014 17:35


Just nu är jag så less på datorskärmen så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är så less på teknik, på att alla sitter lutade över sina telefoner på tåget och kommer få gamnacke inom fem år, en sån fruktansvärd gamnacke att ingen massage i hela världen kommer kunna råda bot på det. Och inte ens för någon egentlig nytta. De kollar Facebook, totalt meningslösa statusar, Aftonblaskan, Instagram. De spelar Candy Crush, totalt meningslöst spel som inte betyder någonting om samma fem år annat än missade upplevelser för att allting man ser är den där fördömdade telefonskärmen och inte på världen utanför.


Min telefon är trasig och jag känner mig handikappad. Det är så hemskt så jag vill grina. Det är inte hemskt att den är trasig. Det är hemskt att jag känner mig så tom utan musik på morgonen. Jag har inte näsan i skärmen men jag lyssnar på inspirationsmusik till min bok jag sitter och skriver framför skärmen när jag kommer hem, jag jobbar framför en skärm och jag är omringad av teknik. Jag vill inte. Jag vill bara sitta i en solstol vid ett hav så långt ifrån teknik som möjligt, jag vill inte behöva läsa "höga partikelhalter - sänkt hastighet" varje dag och andas in vägpartiklar varje dag, vägpartiklar som säkert fastnar i lungorna och ger dödliga sjukdomar åt var och en av oss gamar.


Jag vill bort ifrån teknik. Jag vill ut och resa, sitta i min solstol med en bok. Jag står inte ut med alla gamar på tågen och trafikljus och bilar och avgaser. Jag vill åka till en varm plats där de enda gamar som finns är måsar och flyger i skyn. Jag vill äta bra mat, nyttig mat, inte transporterad mat, jag vill odla min egen potatis och jag vill aldrig få igång min telefon igen, bara sitta där i mitt torp. En vecka. Två veckor. Två månader. Jag kvävs av all teknik. Inte undra på att kineserna högst uppe i bergen lever längst av alla i världen och är friskast av alla långt bort ifrån all teknik.


Jag menar inte att jag vill bli eremit. Jag vill bara ha min solstol och mitt citronvatten och ett parasoll för en stund. Bara en liten stund. Jag skulle göra vad som helst för det. Bara en enda liten stund bort ifrån alla bilar och avgaser och gamar. Bara en liten liten stund.





Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards