Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Men jag är lycklig ändå

Av Jennie Written Things - 3 december 2012 23:16

Hej!

Arbetslös men uppskriven på tillgänglighetslistan så någon gång kommer nog ett sms om "följande pass finns till förfogande". Tills dess sover vi länge, ligger och myser/ser julkalendern/Biggest Loser/annat och bara latar oss innan frukost-lunchen. Skönt är det, men jag längtar efter det där sms:et, om så bara för att se hur det ser ut, hur man ska göra och hur det går till...

Längtar efter rätt mycket egentligen, nu när man verkligen sitter där med arslet i brödrosten och på riktigt är arbetslös och fast i Kalix för oviss framtid. Men samtidigt njuter jag. Jag njuter av att sova länge, att veta att familjen finns inom en kvarts radie och att jag snart på riktigt flyttar ihop med Johan. Riktigt riktigt som i folkbokföra mig där, få hem alla räkningar dit, skaffa gemensamt typ matkonto, lära sig vad sambolagen innebär... Det känns bra, alltsammans. Vuxet. Mitt hjärta är och förblir fullt av Johan-kärlek, så mycket att det svämmar över. Hur mycket kan man älska en människa egentligen? Hur mycket? Jag vill resa jorden runt med honom. Jag vill ha kuddkrig med honom i ett varmt Egypten, visa honom the streets of New York och ta bilder av honom på Kinesiska muren... Ja, ni fattar. Och mest av allt vill jag titta på honom i smyg, bara titta på honom, och kvida lite för mig själv här där jag ligger, i ett försök att somna, bara för att jag älskar känslan av hans kroppsvärme när vi lägger oss samtidigt, vissheten om att var jag än befinner mig så är det där han är. De är de små sakerna i livet som blir till de största, och just nu kan det inte bli mycket bättre. Önskar det alltid var såhär <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards