Alla inlägg den 6 december 2012

Av Jennie Written Things - 6 december 2012 14:10

Hej! 

Hann knappt sätta mig ner vid datorn förrän Johan tog fram dammsugaren och trasa och satte oss båda i arbete. Mah, jag hatar att städa, men det är ett nödvändigt ont och snart kan vi börja flyttstäda på riktigt. Vi var till IKEA igår och kollade på massor av möbler, tex en ny soffa, skrivbord och säng. Det fanns sååå mycket att välja mellan, hur ska man kunna göra det? Vit säng, svart säng, ljusbrun eller mörkbrun? Vilket passar bäst i den nya lägenheten? 160 eller 180? Eller ska vi ha den vi har nu? Haha, så jag tog kontakt med lägenhetsägaren och frågade dem om inte vi kunde få komma och kolla på den en gång till för att mäta och så - och dit ska vi ikväll.

Men först ska jag ner på stan och köpa ett födelsedagskort åt min fina syster som fyller 15 år idag. Jag hoppas verkligen att min present är uppskattad, kan knappt vänta tills jag kommer "hem" och får ge den till henne :-) Tänkte fara dit på ett par timmar men först vila lite, städandet är klart och lunchen också, så nu är jag som vanligt trött och sängen lockar mer än att... gå upp på vinden med alla överflödiga påsar och kartonger och gud vet vad. Johan är upptagen med att titta på nya tavlor och vi har hittat ena riktigt fräsiga, icke-IKEAtavlor som vi båda tycker om. Jag är så glad att jag har en pojkvän som är lite inne i möblemanget och inte bara säger "jag skiter i det, nog blir svart fint. Eller blått. Eller..." Nä, nog är det han som sitter bänkad vid datorn och går igenom olika tavel- och möbelsidor. Min fina ♥

Kanske också att texterna får sig en titt när jag lika är igång vid min dator, det var ett tag sedan och jag har ett par ideer. Men jag är just nu fast och vet inte riktigt hur jag ska komma vidare, nu känns de mest trist och tråkiga och icke läsvärda... Men som allt annat går det i vågor och jag hoppas att jag snart kommer få tillbaka den oerhörda inspirationen och sitta uppe dygnet runt och skriva, i alla fall tills jag får ett sms av kommunen att jag ska och jobba, jag har väntat i flera dagar!!! Mah! 

 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards