Alla inlägg den 11 december 2012

Av Jennie Written Things - 11 december 2012 20:38


Hej! 

Luleåsväng igår, tittade på massa möbler och även en sväng in på H&M där jag köpte mig en ny goströja, en kavaj och en vinterjacka, typ dun fast ändå inte - 499 SEK fick jag betala för allt så det var inte alls så fasligt dyrt. Johan kom hem med två tröjor och ett nytt Xbox och ehm, sjutton spel haha och med Maxmat i magarna var vi redo för de första lägenhetsintresserade som kom för att kolla på vår etta.


Tandläkarbesök, diabeteskoll och två varv på Milon har hunnits med idag, jag blev superglad hos läkaren då hon sade att jag kan hoppa över att ta insulin till maten då jag förklarade att jag alltid blir låg om jag gör det, nu när jag börjat träna. Så länge jag fortsätter att ta kvällsinsulinet som är dygnsverkande så såg hon inga problem med att upphöra nästintill helt med måltidsinsulinet, det snabbverkande, då min kropp verkar kunna balansera upp det ändå, konstigt tycker jag då jag har diabetes typ 1 ("barndiabetes", den som är kronisk). Jag ska hålla koll på sockret om det blir högt eller lågt efter att jag ätit, men sedan en vecka tillbaka har jag knappt behövt röra insulinsprutan. Magiskt!!! 

Läkaren: - Hur många enheter tar du nu?
Jag flinade lite: - Jag tänkte kolla på långsockret först innan jag säger nåt.
Hon gick och hämtade det: - Det var 41, (vilket är ungefär 5.1 i snabbsocker).
Jag flinade än mer: Jaha, ja jag tar två enheter. Max. På varann dag, ungefär.
Hon: - O.O Vad sade du?!


Haha. Men med tanke på att bukspottskörteln inte producerar något som helst insulin så kommer jag måsta ta mitt förbaskade insulin ändå resten av livet... Men visst, jag kan inte förneka att det är gode skönt att slippa ta lika många sprutor om dagen, och jag har bara träningen att tacka för det - och Johan också, som fick med mig till gymmet ;-)


   Love you!

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards