Alla inlägg den 5 november 2015

Av Jennie Written Things - 5 november 2015 07:36


Torsdag morgon och kroppen är härligt seg efter tre träningspass denna vecka, ett frisörbesök och kvällar där vi eller jag somnar i soffan så fort täcket hämtas och fönsterlampan släcks ner för vidare serietitt eller datorsittande av den äldre i hushållet. Jag är sugen på julmust och pepparkakor och gryningar där påsarna under ögonen hänger hela vägen ner till nästippen för att man satt uppe länge och bakade de där kakorna. Början av november. Det går så himla, himla fort. 


Nu ska jag sätta på mig skorna och cykla till jobbet. Snart är det fredag och en helt ledig helg väntar. I lördags var vi ju på Gamex, Comic Con i Friends Arena hela dagen med några vänner. Det var superkul men helgen blev liksom en dag för kort, haha. Så nu ser jag fram emot imorgon, att komma hem från jobbet och glida ner i morgonrocken eller en av Johans t-shirtar och bara vara. Kanske titta på the Hobbit också. Vinterfilm som den är. Den där känslan av pepparkakor, julmust och Hobbit-filmerna...


Den är vår nuvarande dassbok också (ni vet en sån där bok man läser en sida eller två ur medan man sitter där, lite roligare och trevligare än att stirra in i sin telefon eller något), så då blir man bara ännu mer sugen. Lite kort uppdatering från vårt hushåll, då gångerna inte riktigt blir lika många som förr på grund av mitt härliga jobbande och allt där emellan. :-)


Update 07:50. Fullt påklädd med astmainhalatorn i munnen kom jag på att jag har cykeln vid Täby Centrum sedan tränandet igår, åååh. När går Roslags?


Update 08:15. Bussen sen. Jag hann. Så bra.


Update 22:10. Somnade i soffan med Johan när vi kom hem. Sov i två timmar. Så ini bomben skönt. Jag drömde om gympasalar och om soliga dagar med honom. Nu spelar han The Last Of Us med en pågående zombieinvasion - vilket är ytterligare ett ord jag aldrig någonsin önskade nämna i min blogg, det där om zombierna alltså, så jag gör allt jag kan för att tvätta bort deras läte ur öronen. Jag hatar de där ljuden, men fascineras av spelet, av miljöerna, handlingen. Så ja, vad gör vi nu resten av natten? Sova kan man ju inte göra än på ett tag... Fast jo. Jag kan somna när som helst. Ljud, ljus, det gör inget, så länge jag inte har PMS för då måste det vara knäpptyst. Det är en talang jag är glad över att jag besitter.


Och nu kommer jag inte våga somna heller. Vågar inte ens titta på teven just nu. Kan inte, för min nacke är så stel och öm efter upprepade bollbesök varav den sista fick det att krasa till ordentligt. Haha..... Jag dör. Det gjorde Joel också. My god. Varför gör vi detta?


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards