Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

Om Qunari-kuckilur och Dragon Age Inquisition-mani med fyrkantig ögonform

Av Jennie Written Things - 20 mars 2015 21:25


Alltså. Johan drog hem Dragon Age Inquisition här om dagen. Jag skulle bara prova medan han åkte och jobbade och vad händer? Efter 25 spelade timmar är jag fortfarande i trans med fyrkantiga ögon och jag äter och sover och drömmer det där jäkla spelet.

Det är en perfekt blandning av alla mina favoritspel. Skyrim, Fable-serien, Tomb Raider, Dungeons Siege och... Mass Effect. Ja alltså det handlar ju inte direkt så mycket om rymden och Kaidan är inte med vad jag vet (snälla säg att han är det) men bägge serierna använder samma röstskådespelare till många karaktärer. Gissa vem jag hittade här under ett quest i de djupa skogarna? James "Hey Lola" Vega. Hello biceps (och nu även horn)!

Så. Mass Effect. Jag har med James på varje uppdrag och förbarmar mig själv om att jag är en man så jag inte kan eller vill idka Qunari-kuckilu med honom. Det är inte enbart därför spelet är så bra haha, men jag blir så sugen på att spela Mass Effect nu igen men jag ska hålla mig. Dragon Age är inte på långa vägar färdigt och jag MÅSTE få mig ett jobb snart. Måste måste måste innan jag sugs in i min gamer girl-mall och fastnar där för alltid. Tillsammans med James och vårt icke blivande Qunari-kuckilu. Next time. Nästa 25 timmarna som kvinnlig huvudperson. Den dagen..... åh. Sååå typiskt.

Det är ju inte Kaidan eller Liara (Asari-kuckilu erkänner jag mig skyldig till, det är inte samma sak när hon är bägge könen men det märks inte för alla Asaris är liksom mer eller mindre blå med både framsida och baksida av utåtstående karaktär - det vill säga både hylla och... rumpa - en helt, enbart kvinnlig art, alltså) men Dragon Age Inquisition smyger sig upp i tätklungan av absoluta favoritspel någonsin ändå.

Och nu började Johan sjunga i duschen med öppen dörr (väldigt seriöst) så jag inte kan koncentrera mig på mitt skrivande längre, varken här eller på min gamla evighetsbok haha. Han är så söt när han är glad. Men inspirationen har slagit till med full kraft och det glöder äntligen i fingrarna igen. Som jag har väntat. Längtat. Och nu äntligen fungerar kopplingen mellan hjärna och händer som de ska. Nåja.... Någorlunda, i alla fall ;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards