Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Jennie Written Things - 2 juli 2015 23:47


Lång radiotystnad. Jag hörde att det kallas semester, värme, resor och goda middagar med goda vänner. Vi åkte på en kryssning i helgen och njöt av skaldjur och Finlands vackra väder, sedan kom vi hem, tog en lång promenad och snart hittade även värmen hit.

30 grader i skuggan och man var, är, ständigt svettig. Varm. Årets första bad togs idag. Kallt men skönt. Sedan solade vi. Tränade. Brände oss. Kom precis hem. Jag körde så hårt så jag ligger i soffan som en säck potatis och orkar inte röra på mig. Värme plus diabetes plus dygnslånga svettningar plus kryssning och alkohol är inte bra för blodsockret eller saltbalansen.

Fy jag vill inte resa på mig förrän Resorben verkat klart. Alla muskler värker. Gör ont. Musklerna darrar. Ångest. Varför? Saltbrist. Sockerberoendet som kommit tillbaka. Alla kolhydrater. En lägenhetsvisning vi råkade sabba. Framtiden. Allt sånt. För hård träning. 1-10 övningar, tio gånger om. En gång bänkpress, militärpress, benböj. Sedan två gånger. Allt. Sedan tre. Allt. Fyra. Fem. Sedan tio. Tio allt. Tio bänkpress. Tio militärpress. Tio benböj med kettlebell. 21.45 minuter klarade jag det på. Hur många övningar blev det totalt?

Hundra?

Jag vet inte. Hjärnan värker. Trött. Ont i magen på grund av saltbristen och träningen. Kanske mår jag bättre snart. När jag orkar röra på mig igen. Det känns så skönt här.... skulle kunna somna såhär. Under filten fastän det är 23 grader varmt trots att klockan är snart tolv.

Kanske för att vi bränt oss. Jag. Bränt mig. Jag smorde in mig. Glömde rumpan. Haaaaha. Aj. Aj. Lite lätt värmeslag kanske.

Alldeles för trött.

Hörs mer senare.

Nu njuter vi av semester.

Jag ska bara säga att jag älskar denna bild på oss. Ögonblicksbild. Jag tryckte mitt ansikte mot Johans bröstkorg och såg så tjock och lycklig ut när vi klev ombord att vi var tvungna att köpa den sen när de hängde fram den. Det var världens finaste helg, och nu till helgen åker vi hem.

Ska bara.... vila lite först.

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards