Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Jennie Written Things - 8 januari 2015 11:51


Inspirerande tankegångar och nedskrivning i min nyinköpta anteckningsbok för drömmar och visioner fyllde min gårdagskväll. Jag låg slängd utefter soffans mittparti och Johan satt i datorhörnet och höll på med sitt, och då och då fyrade han av ett leende åt mitt håll, en fråga, sover du? Hur går det? Och jag skrev och skrev och skrev tills vänsterhandens fingrar stelnade och klockan visade på mer än godnatt. Jag glömmer hela världen när jag skriver. Det är terapi på riktigt. Ord läggs till ord, meningar blir stycken och tankarna koncentreras enbart på nästa stavelse. 


Oj vad jag vill ha en ny dator så jag kan fortsätta med mina romaner och berättelser och noveller. Men för att nå dit, står det klart och tydligt i den röda boken, måste jag ha ett jobb. Och det tänker jag därför söka, så mycket jag kan, så mycket det bara går, överallt där jag skulle kunna tänka mig arbeta. Jag var på årets första arbetsintervju idag för min stora dröm, så vi får se i början av nästa vecka hur det ser ut. Min bok (och jag) blev jättestolt över mig själv för att jag tog tag i det och ringde dit även innan de sökte en ny medarbetare.  Det blev ett streck under den fetstilta jobbintervjun följt av "avklarat". Heja mig. 


Nu ska jag spela Sims ett tag, gjorde min simself igår och föga förvånande är jag numera gift med en viss Johan ;-) och efter det blir det ben och ryggpass på gymmet med samma - fast den riktiga - Johan. Det stod även rätt mycket om träning i den lilla boken, mål, önskningar, motivation och struktur. Jag har bokat in mig på flera gruppträningspass från och med imorgon och varit på ett par stycken redan, allt för att kliva ur min trygghetszon och växa i mig själv - att våga göra nya saker, våga ta nya vägar och inte bara ströva efter samma gamla vägar. 


Det funkar ju det också, men för att få det man vill ha måste man kämpa lite. Och det tänker jag göra nu. Jag har satt upp delmål och motiverande ord för de sakerna jag längtar efter, allt för att fortsätta framåt. En egen lägenhet kostar pengar och pengar får man när man jobbar = söka jobb. Ja men typ så. Man måste börja någonstans. Och jag började här. Igår. 


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards