Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Jennie Written Things - 7 januari 2016 19:30


Att det är vackert ute när temperaturen sjunkit ner under -20 grader, allting liksom stängs inne av den där tunna hinnan av is; fönstren, grenarna, hårstråna. I onsdags var det som bekant röd dag och jag och Johan var båda lediga, så vi gled in i täckbyxornas Michelin-värld och traskade ut i solen. Sjön var proppad med folk som åkte skidor och skridskor då pudersnön bara lagt sig över isen och bjöd på fantastiskt före. Jag älskar när världen blir sådär guldglittrande och när kylan biter en i kinderna. Det är svårt att inte tycka om vintern då.


  

Vi var ute i över en timme och gick sedan hem med kalla tår och spelade Mad Max, Tomb Raider och såg på Amazing Games Done Quick. Åt en mysig lunch och stannade kvar i soffan resten av dagen medan solljuset sakta försvann. Åh vad det är skönt att dagarna blir längre och längre. Januari har alltid varit pissjobbig för mig, mörk och kall och lång, men under sådana här dagar känner man faktiskt hur ljuset återvänder och kroppen känns mindre tung.


Snart är det helg och då får vi se vad vi hittar på. Första jobbveckan för året är därmed avklarad och semestern, lång och mysig, lägger vi bakom oss med sikte på nästa, antingen till påsk eller i juni när det vankas 30-årsfirande. Att det är härligt att drömma sig bort till varmare platser... även om det inte direkt gör ont att vara ute i det här vädret!


   

Taggar: #vinter #sol #vår #stockholm #kärlek #ledighet #jobb #barn #snö #kyla


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards