Direktlänk till inlägg 8 december 2015

Och det är ju kul och sådär

Av Jennie Written Things - 8 december 2015 19:58


Jag skulle skriva nåt klatschigt sådär men jag orkar inte för jag är så arg. Ja inte arg som i arg åt allting utan arg som jag har PMS och är arg åt allting just för stunden idag (det var glatt igår och jättelesset i lördags). Varför osten är så liten. Varför diskmaskinen inte är igång. Varför jag inte hittade något i hela Täby Centrum att ha på mig imorgon när vi har julbord med jobbet och alla ska dit och man vill verka respektabel och ändå ledig och fin när det med tanke på allt är ens första julbord med det nya jobbet och alla kanske inte vet att man är en i gänget när jag så sent som förra veckan fick glädja en kollega som inte visste att jag blivit fast. Ja men typ så. 


Nä istället är jag en tjock varmkorv. Och det känns ju kul. Jag måste föna håret göra mig fin i förväg för jag öppnar imorgon och kommer stanna kvar på skolan till stängning hurra tolv timmar jamen dra nu vad kul jo det är det faktiskt men jag är ganska less redan nu i förväg, allt beroende på att jag är fet som en gris. Gris ska jag äta massor av imorgon, passa på när man ändå ser ut som en och inget i hela Täby Centrum passar eller lockar och Johan som skrattar när man kommer tultandes i full vintermundering.


När man ryter åt två barn man aldrig rytit åt tidigare men som hade anledning till det och sedan stod de och bara tittade på mig, hon som aldrig har rytit så högt röt nu så öronen gick i baklås. Herregud. Och på tisdagar är jag ansvarig för fotbollsplanen på en av rasterna, och då tänkte jag på hur mycket jag inte tycker om fotboll medan jag stod där och frös och aktade mig för att bli skjuten i huvudet. Elva fjantar som springer och jagar en boll och får orimligt mycket pengar för att skjuta den framför sig. Herregud vilken sport, vem kom på den egentligen? Ja inte var det någon med sinne för humor. Vilka töntar. Det är verkligen antiklimax för mig såhär i PMS-tider. Raggar eller blir uppraggad av en kille på krogen och sen säger han att han spelar fotboll. 


Tack och adjö.


Jag har insett det idag. Inte för att jag raggar eller söker efter någon just nu. Aldrig. Det vill jag inte göra. Jag vill vara med Johan. Alltid. Men bara för att säga det, och sådär. Hur det skulle vara om det hände här och nu i dessa tider (sinnesstämningar).


Och så regnar det. Jaha det var ju trevligt om man nu gillar regn och minusgrader. Det gör inte jag, inte längre, inte när droppandet är det enda man hör fast jo. Och allting som händer förvrider man. Vänder. Allt som sägs. Menar han det? Menade han inte så? Tänker han lämna mig? Klart han tänker. Fastän ingenting är annorlunda och fastän jag vet att han älskar mig och jag älskar honom och jag är så dunderkär så det fladdrar i magen. Och jag är så irriterad och glad och ledsen och arg och glad och.... Fast nu blev jag glad när jag tänkte på det, på honom. Hurra!


Och det är ju kul om man nu gillar sånt, att må så, när man glömt hur det kändes. 


Fast nu blev jag ännu mer glad för Johan kom precis hem så nu ska jag vara glad. Jätteglad. Och somna klockan nio för att jag har öppning imorgon hurra. Vem sjutton kom på att börja arbeta klockan sju på morgon? Jo, jag. Jag älskar mitt jobb. Jag är glad för att jag får gå dit, för att jag faktiskt har en julfest att besöka och äta mig mätt på och skratta och prata med kollegorna och en härligt fin sambo att komma hem till och pussa på. Det gillar jag.


Och jag hatar inte fotboll.


  

 
 
Anders

Anders

9 december 2015 10:51

Hehe kul bild! :-)

http://www.begrateful.io

 
Amanda

Amanda

14 december 2015 19:30

underbar bild. Sedan måste jag berömma dig för din blogg. så fint du skriver :)

http://tankekorset.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards