Alla inlägg den 13 december 2015

Av Jennie Written Things - 13 december 2015 22:12


2725 ord. Nya ord. Klockan som tickar på. Den var ju nyss halv nio? Vi som skulle mysa framför en film. Jag som skulle krypa upp bredvid honom i soffan och se på serier eller spela något. Ord som kommer från hjärtat. En tystnad när teven stängs av. Nu stänger jag av också. Jobb imorgon. Träning. Middag. Sen kan jag återvända. Sen är det bara fyra dagar kvar tills vi åker hem. Vårt lilla hörn i vardagsrummet har fyllts upp med några paket redan. Jag ser fram emot det, att öppna dem med honom. Vår femte jul tillsammans. Men det är en speciell känsla att bara titta på dem också.


Världens mysigaste helg. 


Fast så är ju alla helger, numera.


Jag älskar våra helger. Att vi äntligen får vara lediga tillsammans på helgerna. Det har vi inte varit förr. Innan dagtidsjobben. Aldrig mer skift. Om det går att undvika. Jag älskar våra kvällar. 


Ja ja, jag ska stänga av nu. 


Skriva mer imorgon.


Hoppas orden fortsätter spruta ut genom fingrarna då. 


Det här känns så bra. Riktigt bra. Håll ut, fingrarna. Imorgon! 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards