Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Jennie Written Things - 14 juli 2013 10:23

Hej!

Något jag tycker är rätt intressant med att bo här är hur många olika sorters människor det finns. Vi har personal här på företaget från alla möjliga världsdelar och hudfärger, ingen är stöpt i samma form som någon annan och ingen är den andra lik. Här behöver man inte bry sig om man har en dålig hårdag eller fel kläder på sig för ingen bryr sig, människorna här har redan sett det mesta och deras blickar sveper förbi utan att ta någon större notis om hur man ser ut.

Jag åkte med sista tåget till jobbet imorse, orkade inte stressa med det som gick tio i sju. Och när jag klev ur på jobbets station sprang det ut en av mina nyaste jobbkompisar, en överambitiös kille som verkligen anstränger sig för att visa att han är bra på det han gör på jobbet haha. Han pratade med en annan tjej som gick ett par meter framför mig, också en jobbkompis, och han sade att han inte vill bli svartlistad och få dåligt inflytande och sprang verkligen iväg emot jobbet. Klockan var 07:37 och vi börjar 07:45 men öppnar inte telefonerna förrän 08:00. Ingen stress alltså. Jag hade hörlurar och långsam musik och njöt av den friska luften och gick ännu mer långsammare när jag såg mina jobbkompisar som verkligen sprang.

Det handlar inte om att jag inte är ambitiös, för det är jag. Jag är bara inte van vid tempot. Jag vet att jag hinner. Jobbet ligger 500 meter ifrån tunnelbanestationen och det är nerförsbacke hela vägen. Och kommer jag två minuter sent är jag ledsen för det, men ingen bryr sig egentligen för telefonerna har inte öppnat. Alltså hallå. Jag gör mitt jobb, jag gör det bra och jag tänker inte springa från tunnelbanan för att hinna. Det såg bara så kul ut när de verkligen sprang och ojade sig över att de skulle bli sena och "är man en minut sen så räknas det som en kvart" wtf? NI HINNER MY GOD.


Haha. Sen lallade jag in i Kalixbotempo, satte mig vid datorn, loggade in, stämplade in och väntade på första samtalet som kom efter en timme. Så ja... jag hann, jag också, även om jag tog det lugnt. Varför är Stockholmarna så frukansvärt stressade för? Tagga ner. Ni hinner. Och hinner ni inte, åk tidigare hemifrån damn it!


 

Taggar: #stress #tankar #funderingar #stockholm #tunnelbana #kalix #sommar #jobb #huvudstaden

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards