Alla inlägg den 12 februari 2018

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38


Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går hand i hand med min hundallergi så vi också kan ha en egen korkad hund i familjen som våra snoriga lätt kladdiga barn kan klättra på och busa med och kikskratta åt och som följer oss på promenader och löpturer och som finns där i ett dussin år, ända tills han blir grå och gamlo.

En sån, och nån liten fjärt eller tre. Och ett strandhus vid havet och motivation till att skriva färdigt boken samtidigt som jag studerar, jobbar och glassar.

Jag jobbade mitt första pass idag sen den elfte september nåt sånt. Den tolfte september tror jag det var som hela halva gänget åkte upp till bergen och sov under stjärnorna och rökte på, drack mängder av sprit och eldade upp bullet ants, simmade i krokodilfloden, skrattade, delade historier, minnen, stor jäkla gryta och nyfångad fisk, hade mys och drack lite mer och slog av en tånagel i monsterjeeparna.

Ja faktiskt. Nåt sånt.

Det var inte min tånagel och inte mitt weed. Men det var en härlig kväll. Jag kommer minnas den för alltid. Sen sparkade jobbet alla som var sjuka på måndagen och jag hade ögoninflammation då och fick gå.

Så jag jobbade för första gången efter det nu idag och jag ligger färdigt i sängen redan.

Imorgon är det på't igen.

Och så ska vi skaffa gymkort och proteinpulver och min mage ska bli riktigt snyggt rippad innan bebisarna anfaller kosmos och hela livet förändras flera ljusår åt andra riktningar. Och ett riktigt hus, en grillkväll en sommar, boende på Nya Zeeland och livet. Livet är nu. Puss.






Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards