Direktlänk till inlägg 3 december 2014

"Giftermål eller bebis?"

Av Jennie Written Things - 3 december 2014 18:52


Medan politikerna sticker huvudet i sanden eller gnällande vägrar ta itu med problemet, eller vad än de nu håller på med, jag vet inte och jag tänker inte ta reda på det, sitter jag i soffan efter en härlig dag på jobbet och tittar på... bröllopsklänningar. Jag är inte det minsta brydd om politik, eller rättare sagt, jag orkar inte bry mig. Så. Brudklänningar. Jag (observera jaget) har sagt ett tag nu att vi ska gifta oss under hösten 2015, innan Johan fyller trettio i juni året därpå. Men då ändrade jag mig lite här om dagen och sade att "du kan få välja mellan bröllop och bebis innan du är trettio, så har du lite valmöjligheter."


Jag menar, att gifta sig när man är tjugotre och/eller få en bebis just efter eller ja, runt tjugotre tjugofyra, det är helt okej tycker jag. Haha. I alla fall. Brudklänningar. Jag har en mapp på datorn som heter "Husinspiration" och en annan som heter "Bröllopsinspiration" där jag lägger in frisyrer, ringar, snygga klänningar och snygga hus och miljöer, interiörfotografier, planritningar med mera. Sådär strukturerad som jag önskar att jag ibland vore istället för att gräva sig igenom centimetertjocka lager av tidningar och diverse föremål i jakt på en enda räkning, för Telia-räkningen är i en annan hög och kreditkortsräkningen under soffan. På ett ungefär. Hehe.....


Jag vill inte ha ett flådigt bröllop.


Jag vill gifta mig utomhus, gärna vid en sjö eller ett hav, och vår närmsta släkt och några vänner ska finnas bland oss. Eller ett litet, intimt bröllop strax innan eller efter jul. Det ska vara en glad dag, inte en stressad dag för att jag kvällen innan insåg att tärnornas blommor inte matchar med deras skor. Smörgåstårta och marsipantårta (uäk). Eller något lättare tilltugg. Och champagne. Jag älskar smörgåstårta. Funkar det med champagne? Jag vet att det finns en sort som heter Oh, So Jennie, som även är alkoholfri, yey! Det är i alla fall det absolut BÄSTA jag vet på denna jord. Alltså smörgåstårta, inte findricka... Det behöver inte vara komplicerat. Det ska vara elegant, vackert och lättsamt. Och litet! Det är mitt drömbröllop.


Klänningar då? Det bästa av allt... Jag har hittat några riktigt, riktigt snygga i den stil jag skulle vilja ha, alltifrån tusen kronor och upp till tio (tusen), nedan. Jag vill ha en klänning med korsett, lite rysch pysch utan att se ut som en gräddbakelse, strass, hjärtformad urringning och ball eller mermaid-shape. Så. Nu vet vi det. Bara att börja planera. Haaaaaha..... Eller så väntar vi lite. Han fyller faktiskt inte trettio år än på... ett och ett halvt år.


Gud vad jag är töntig. Jag är som en hoppig liten tjej som låtsas vara vuxen. Att gifta sig. Gud vad stort det är och låter. Men klänningarna är i alla fall vackra. Och drömmar får man ha. Jag har ju hittat mannen jag vill leva med... så då kommer dem på köpet, antar jag, alla fantastiska drömmar om nu, då och senare. ♥


                                   

 

Taggar: #bröllop #bröllopsklänning #brudklänning #födelsedag #inspiration #bröllopsinspiration #sottero #maggiesottero #barn #bebis #drömmar 

 
 
Emelie

Emelie

3 december 2014 19:36

åh den andra bilden påminde lite om min bröllopsklänning ;-) Snällt att du ger honom valmöjligheter men lika bra att gå all in och få båda tycker jag. Ptja, det funkade för oss iaf ;-)

Ps. Det är helt ok att sätta sig in politiskt så att er bebis/bebisar får en bra välfärd och ett tryggt och bra Sverige att leva i. Som det är idag känns det inte bra med fascism eller främlingsfientliga partier. Ej heller såna som inte vill samarbeta, det bådar inte gott.

Kram

http://emelietriumf.blogg.se

Jennie Written Things

3 december 2014 19:46

Hej och tack fina Emelie! Åh, vad kul, haha! Jag är en sucker för bröllopsklännningar alltså. Jag tänkte att jag kunde pusha på vänligt men bestämt och säga att såhär tycker jag att vi gör, han behöver det ibland, och mitt vad det är kanske jag får som jag vill - två flugor i en smäll låter heeelt underbart i mina öron ;-)

Och angående politik: Klart jag bryr mig. Jag vill inte se SD i riksdagen och jag tänker mycket på miljövänliga matvaror och de gamla på ålderdomshemmen och klasser med få elever. Det är vad jag vill hjälpa till att bidra till. Det var bara allt det här om nyvalet som gick in genom ena örat och ut genom det andra för att de beter sig som ett gäng höns allihop, från samtliga partier under dagens möte. Kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards