Direktlänk till inlägg 10 november 2014

En längtan

Av Jennie Written Things - 10 november 2014 09:18


Istället för (eller egentligen vid sidan av) min evinnerliga längtan efter barn så längtar jag nästan än mer efter julveckorna. Det börjar kännas nu i kroppen att det snart är dags, den där rastlösa glädjen över allt man skulle vilja göra inför jul. Jag älskar jul. Att träffa så många människor man inte träffar så ofta - eller egentligen, då man samlas och äter gott och myser och äter lite till. Johan fick nekad semester... Han som verkligen behövt åka hem... Så någonstans där mitt i allt hamnade jag och vet inte riktigt vad jag ska göra. 


Vintern ser osäker ut med jobb om jag inte hittar mig något "riktigt arbete" snart. Men det är ett senare kapitel, just nu är det julen som snurrar runt mina hjärnceller och för alla vettiga tankar dit. Igår skulle jag och mannen baka lussebullar, men vi for på gymmet och sen gjorde vi köttfärsbiffar och köttfärsbullar som vi fryste in, så nu har vi mat i ett par dagar framåt. Vi hann dock inte börja med lussebullarna... Mah... och nu är det måndag och han jobbar 12-20 hela veckan. Och helgen. Äsch då.... 


Jag frågade honom vad han ville ha i julklapp och han sade att han inte skulle bli förvånad om det visade sig bli ett graviditetstest i paketet. Hahaha. Tänk vad mysigt att vara höggravid på en julafton... Klä magen i en fin julklänning och bara gå runt och mysa med släkten och känna alla de där sparkarna och ta emot paket med små, små bebiskläder i och längta, och undra, och se framför sig vem den lilla skrutten egentligen är. Tänk att ha en liten ettåring som springer omkring på jul... Vänder upp och ner på allting... Tänk att se glädjen i en pappas och en morfars ögon över allt den lilla tar sig till, eller en morfar mors (jag får inte säga gammelfarmor)... eller en mormor jag vet skulle avguda varenda liten tomtenisse som jag kom hem med från bb.


Tänk vad mysigt den ändå är att vara två.




Första julen utan dig mormor... Oj vad jag kommer att sakna dig då. Jag ska besöka dig, det lovar jag. Jag ska besöka dig och morfar och tända ett ljus för er. För oss. Jag ska tänka på er. Jag ska minnas er. Ni kommer aldrig att glömmas bort. Aldrig. Finaste fina mormor och morfar.

 

 

Taggar: #längtan #barn #bebis #jul #gravid #julafton #julaftonsmorgon #graviditet #kärlek #mormor #morfar #familj #lussebullar #träning #hälsa #gym

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards