Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Jennie Written Things - 26 augusti 2014 13:34


En fantastisk helg och en snabb LCHF-pannkaksmåndag har passerat och vi har nu ett nytt hallbord och tevebänken står där så fint, äntligen, äntligen. Spotify och Leona Lewis skrålar i bakgrunden och regnet piskar ner emot fönsterrutorna. Jag är så lycklig över allt det här. Så löjligt glad. När Johan gick med på att åka till Arninge och köpa den där bänken så kastade jag på mig skorna och sade att nu åker vi, innan han hann ändra sig. Förvånad var jag, att jag inte behövde "tjata" så länge denna gång ;-) Och det blev superfint, jag ska visa bättre bilder senare.


Jag måste bara få dela med mig av en sak. Klart jag får, det är ju min blogg, hehe. Bara för att ha kvar, att gå tillbaka till, att läsa om ett år eller två eller tio, bara för att se om det är samma sak då. Nämligen mina favoritlåtar, eller rättare sagt låtar som fastnat, de som aldrig ger sig av, de som håller sig kvar, kramar mitt hjärta varje gång. De som alltid ger - och har gett - mig inspiration till att skriva, eller som bär på minnen jag vårdar ömt. . De som finns där, en lista jag lyssnar på för inspiration under sena höstkvällar, tidiga sommarmornar och året, livet, ut. Låtar som funnits där... så länge...


Min ultimata jättefavoritlåt såhär på hösten är Sia - My Love. Det fanns en underbar musikvideo av den på Youtube tidigare, men den togs bort. Jag tror inte det finns en mer fantastisk låt än denna. Jag har sagt att jag vill ha med den på mitt bröllop, och det håller jag fast vid fortfarande. Den måste det. Den måste finna där någonstans.


Detta är min Inspirational Playlist. 

 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards