Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Jennie Written Things - 22 augusti 2014 14:03


Efter att ha städat köket och vardagsrummet och även spenderat ett par timmar i rymden (Mass Effect-serien är verkligen fantastiska spel) sjönk jag nu ner i soffan och blev jätteseg. Fredag idag och det känns som... tisdag, veckan har gått så himla, himla fort. I helgen är Johan också ledig så jag har bett om ett besök på IKEA, får sån himla inspiration av att städa. Nya grejen att (vilja) införskaffa är en micro, ett hallbord - fast det har jag ju alltid velat - och en tevebänk med förvaring för vi har nästan ingen sådan alls. 


Så vi får se.


Hoppas, hoppas.


Och målarattiraljer.


Jag vill skapa, måla, göra. Blått och mintgrönt. En sparv. En giraff. Rött och orange och vitt. Jag vill måla.


Jag vill glittra sådär som den gjorde. Glittra för dig.


Vi skulle ju egentligen behöva en bil för att forsla hem allt om vi köper nåt, men det får vi ta senare. Nu tänkte jag ägna mig åt lite hemmaspa-aktiviteter i en timme innan det är dags att åka och hämta barnen och spendera ett par timmar med dem. Jag har sån grym träningsvärk efter gårdagens femkilometersrunda på gymmet så backarna var grobianiska idag, sex kilometer kändes som sex mil. Får försöka hitta en väg med minsta möjliga backar på hemvägen haha. Och som går fortast. Det är ju fredag. Fredag och ikväll är Johan här hos mig. ♥



Will you stay with me?
Will you be my love
Among the fields of barley?
And you can tell the sun in his jealous sky
when we walked in fields of gold




Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards