Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Jennie Written Things - 14 augusti 2014 19:01


Jag har precis landat i soffan efter sju kilometers cykling och en hel dag vikt åt diverse aktiviteter. Lagade middag med yngsta barnet och det blev kallrökt lax med stuvad spenat med massa vitlök. Så jäkla gott. Jag känner mig löjligt glad över mig själv. Glad över allt det vi har. Jag måste bara få säga det.


Titta själv hur fint det blev när jag spenderade ett par hundralappar på Rusta tidigare idag. Jag har länge velat göra något åt våra öppna förvaringsutrymmen, jag är kräkless på att se alla smågrejer som egentligen inte fyller någon annan funktion än dammsamlare. Tänkte mig en gardinstång-liknande sak som man hänger upp på undersidan av köksbaren och sedan hänga ett skynke för för att bara slippa ha det i ansiket dagarna i ända.


Men så hittade jag dessa fina kromade lådor på Rusta för 47 kronor styck. Det var fyra kvar så jag tog alla. Jag är inte så bra på ögonmått och synvinkel så jag trodde att de två glasbänkarna skulle rymma två korgar kvar, men så fel jag hade. Så nu fungerar översta hyllan som bokhylla för våra pocketböcker och inunder dem finns all förvaring, så smart och så snyggt. Så klart glömde jag två ljushållare jag köpte i samma stuk - TROTS att jag tittade om jag glömt något! - så jag måste åka tillbaka dit imorgon och fråga om de blev kvar. 


Sedan hittade jag en vas (på glasbänken längst in, se vad man kan hitta när man rensar ur) och bestämde mig även för att alltid ha blommor hemma. Jag älskar blommor. Rosorna jag fick av min värdfamilj är så himla vackra och gör en så glad. Mitt nyårslöfte var ju lycka, avslappning och optimism och jag ämnar hålla det också, inte bara träningen...  :-) 


Så klart ska Bloggplatsen dödar allt vad kontrast och fina färger heter... Gardinerna är mörkt purpurröda och rosorna mattorange. Nu ser det ut som att jag hämtat massa skrot från soptippen, åh. Lägg märke till LED-ljuset i bokhyllan, jag blev kär direkt och köpte alla i serien. De har alla olika budskap/texter :-) 


     

Taggar. #heminredning #rusta #shopping #shoppa #dekoration #dekorera #blommor #rosor #ljus #inredning #förvaring #tips #krom #lådor #bokhylla #böcker #pocket #smart


Av Jennie Written Things - 14 augusti 2014 06:09


Frukosten intagen och teet står på svalning. Klockan är tio över sex och om en halvtimme bär det iväg till min familj för morgonbestyr.  Jag vaknade av mig själv halv sex i morse, då tyckte hjärnan uppenbarligen att det var dags att stiga upp - och jag vet att det är lika bra att göra det innan man hamnar i drömsömnen eller djupsömnen igen, för då är man ruskigt trött när man stiger upp även om det bara skiljer femton minuter. Därför är det lika bra att stiga upp direkt väckarklockan ringer eller direkt man vaknar av sig själv om det är någorlunda nära den normala uppstigningstiden. 


Jag tycker om sådana här tidiga mornar. Dygnet blir så mycket längre, men det är inte bsra det. När hjärnan är sådär halvtrött och reflekterar över drömmarna man haft, luften är krispigt kall och solen har bara just precis orkat upp ovanför träden. Sådana här mornar ger mig energi. Jag vet att jag kommer vara trött när vintern kommer och det är mörkt ta mig tusan hela tiden men just nu, såhär, sensommarmornar... Så härligt. 


Idag ska jag åka in till Arninge när jag kommer hem från barnen, om jag inte somnar i soffan vill säga. Jag har en tendens till att göra det numera, ehum. Rusta står på schemat och jag tänker för en gångs skull ine cykla den här gången, tar bussen istället. Det räcker faktiskt med att cykla sex mil i veckan, så jag får se vad jag gör när gymkortet tar slut om två veckor. Om jag väntar med att förlänga det till oktober eller vad jag gör. Det kommer garanterat bli lättare och roligare att gymma till hösten igen när man har mer ork då den värsta värmen åkt förbi med alla åskstormar. 


Men ändå har vi lyckats träna riktigt bra trots att det bara blivit ett gymbesök i veckan under juni och juli. Jag har mer ork än någonsin just nu och jag har slagit min femkilometerstid två gånger, så jäkla skönt och inspirerande det är. Löpning och cykling har blivit mina favoritsysselsättningar inom träningen, även fast jag längtar efter marklyft och styrketräning. Jag förlänger nog mitt kort direkt. Ja, så får det bli. Jag hade ju ett mål i början av året och jag ska inte svika det rikigt än, det är ju faktiskt bara 21 fredagar kvar till årsskiftet ;-) 


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards