Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Jennie Written Things - 12 augusti 2014 08:52


Strax före halv nio rullade jag in cykeln i cykelbodan och stod i vår hall ett par minuter senare efter att ha cyklat sex och en halv kilometer och sedan tagit hand om två fantastiska barn. Uppstigning, frukost, lite undanstädning, en kickboard-avfallning, mottagande av en underbar välkomstpresent och klockan är inte ens nio. Snacka om produktiv när man kommer igång så tidigt. Och så pigg man blir av att cykla!


Igår tog jag disken av bara farten, diskberget som inte blev mindre ju mer jag stirrade på den. Nu har jag ganska många timmar framför mig innan jag ska tillbaka till mina barn för hämtning från fritids, lek, middagsgöra och eventuellt paj-göra. Ytterligare sex och en halv kilometer cykling - jag inbillar mig att detta kommer hålla mig frisk i vinter - observera att jag säger i vinter för jag har en begynnande förkylning någonstans i kroppen som gör sig påmind då och då utan att på riktigt bryta ut.


Benen var lite tunga i morse också och sängen välkomnande och Johan varm och gosig. Det känns så bra det här även om jag för tillfället är trött. Sju och en halv timmes sömn jämfört med nio-tio i vanliga fall ger lite minus på sömnkontot men det går faktiskt rätt bra det också. Cyklingen ger de endorfiner jag behöver, barnen ger mig glädje och Johan ger mig en sådan lycka att jag får LRS bara genom att titta på honom. Min älskade, underbara, finaste Johan. 


Titta vad fin bukett jag fick av familjen :-) Har man ingen vas så får man improvisera. Jag visste väl att öl, vin och whiskey var bra för någonting!


   

Taggar: #aupair #jobb #nyttjobb #kärlek #sambo #pojkvän #barn #bebis #barnflicka #stockholm #cykel #cykla #träning #hälsa #fitness

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards