Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Jennie Written Things - 3 augusti 2014 11:20


Efter en utedag igår i innerstan - utedag i innerstan, det lät lite klatschigt haha - med Johan och Björn och lite mjöd på en vikingabar och middag på Skinnarviksberget - så sov jag som en stock hela natten - Nästan. Framåt sextiden vaknade jag upp efter en marddröm och insåg att det åskade som tusan. Vi hade flera fönster öppna så det lät ju en hel del, både blixtarna och mullren.


Jag har aldrig kunnat sova när det åskar ute så jag buffade upp kuddarna och kramade om Johan medan han fortsatte slumra, han kan ju ta mig tusan sova sig genom ett världskrig, och jag var trött, men ändå klarvaken, tänkte på drömmen (zombies... jag är så rädd för zombies... vääärldens mardröm var det, usch). Räknade sekunder mellan blixt och muller och de blev allt intensivare, blixtarna kom närmare, exploderade över himlen så fönsterrutorna skallrade. Det måste väl vara tacken av Tor för att vi drack mjöd bland vikingar igår, eller hur?


Sen, alltså helt ur det blå, när jag minst anade det - SLOG BLIXTEN NER I GATULAMPAN TJUGO METER BORT. Alltså fy fan! Det dundrade i fönstren, hela världen blev liksom vit och så efterföljdes det av det kraftigaste muller jag någonsin hört, aaah! Jag kastade mig in under Johans täcke och var övertygad om att jag skulle dö eller nåt, haha. FY FAN! 


Nu halvligger jag i soffan och är så trött, trött och så himla seg. Tänkte åka och bada men det är mulet och Johan jobbar extra hela dagen idag så jag dricker massa Echinea-te och motar bort förkylningskänslorna inför min hemresa på tisdag. Bokade den alldeles nyss, hur hänt som helst. Då väntar ett mycket behövligt besök hos diabetesläkaren och sköterskan Ewa, har inte varit där på över ett år oops... och ett par dagar i Piteå. Pappa och Anneli har tjuvåkt iväg till Rom och jag är såååå avundsjuk!  


Jag hade tänkt hinna träffa dem också men det får bli en annan gång som sagt... Jag börjar ju jobba nästa måndag och då kan jag inte längre åka hem när jag vill, men jag LÄNGTAR verkligen efter en inkomst igen! Och det är ju en himla fin och stor bonus att få jobba med något man tycker om!


Antagningsbeskedet nummer två kommer på onsdag också, så jag håller verkligen tummarna på att det går bättre den här gången och att min reservplas har höjts med en sisådär 100 platser ;-)



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards