Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Jennie Written Things - 11 juni 2014 13:10


Något jag stör mig så mycket på är ytlighet. Jag försöker att se förbi det, men jag är en djup person och jag kan bara inte låtsas, ljuga, överdriva, eller liknande saker som inte kommer ifrån hjärtat. Jag kan nödljuga. Jag kan åka på barnbiljett i bussar, säga att jag har blivit sjuk när jag glömt avboka en läkartid. Men det jag menar är att jag kan inte spela. Jag kan inte spelet. Jag är social, charmig, bra på att prata med människor - och det gör jag för att jag vill, inte för att jag måste.


Nåt osm gör mig så jäkla trött är Aftonbladet. En artikel om en gubbe som ramlat i en bergsklyfta och som nu väntar på hjälp av en läkare som ska klättra ner till honom (1000 meter). Detta kommer ta tolv timmar. Sedan måste läkaren klättra upp igen för att ge klartecken för att någon annan ska kunna klättra ner till gubben och hämta honom. Jaha. Varför skriva om detta? Vad för sorts allmänbildande intresse ger det? 


En artikel om Flink. Eller snarare om offrens anhöriga. Är du arg på Flink nu? Nä, jag har kommit över det. Känns som att de MÅSTE publicera den också, fastän det inte gör varken bu eller bä, gubben kommer ut och så är det med det. Offren kan inte gärna dö en gång till eftersom de redan är döda.


Mikarl Persbrandt är i rätten. Live-rapportering med intervjuer, chattfunktion och live-sändning. Alltså jag blir galen. Vem sitter och följer detta? Vem gör en krönika om att Micke snäst åt en? Vem bryr sig?


Familjeliv. Alltså. Den dag jag blir gravid ska jag definitivt hålla mig därifrån. Vilken jävla skitsida. Det finns två sidor av allting, men där samlas alla rabiata mammor och går på de som råkar tänka lika annorlunda - självklart anonymt, så att de kan hacka på de stackars försvarslösa trådstartarna. Jag blir rädd.


Typ. Exemplen är många. Jag försöker att inte tänka på dem, men jag blir bara sur. Dålig energi. Sen får jag dålig energin av mähän, åsiktslösa, personlighetslösa mesar som varken säger bu eller bä, och folk som ideligen tänker negativt. Jag stör mig så våldsamt på sådana människor. Liksom stå upp för dig själv, hur svårt är det? Gör något åt saken om du är så less eller bedrövad. Livet är kort. Vad väntar du på?


Sen gillar jag inte heller läbbiga karlar som ser ut som hustrumisshandlare som självklart råkas vara ihop med de färglösa mesarna jag nämnde ovan. Finns massor av såna exemplar på stan. Jag vet inte vad det är, men jag känner på mig saker. Det är som att jag vet. Jag vet vad du gör när ingen ser. Brrrr.  



BRRRRR. Så känner jag idag mot det allra mesta. Ska ta en tur till sjön och bada eller sätta mig med min bok nu. Senare blir det en springtur med min nya löparjacka - när värmen lagt sig - och midjebältet med dryckesförvaring. Hallelujah. Andas.


// Hälsar djävuls-sidan och klubben Premenstruella symptom (fast utan mens, för det har jag inte haft på 1 & ½ år)


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards