Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Jennie Written Things - 10 juni 2014 11:53


Nu när mitt arbetskontrakt gått ut och Johan jobbar spenderar jag mian dagar mestadels utomhus, det är ju sommar med allt vad det innebär och solen och värmen har verkligen kommit på riktigt. Det blir långa promenader, springturer till stränderna, bara allmänt filosoferande och bokläsning emot solväggen eller i solstolen medan molntussar flyter förbi och sjöfåglarna leker i vassen. Jag söker självklart jobb också, har precis filat klart på mitt nya CV och skickat det till Johan för print-out.... jag vill defnitivt inte gå arbetslös resten av sommaren.


Nu på torsdag ska jag träffa en kvinna och prata Au-Pair-jobb för hennes familj. Jag vill gärna jobba med barn som sagt, men jag vill helst av allt bo kvar hos Johan men vi får se hur det går med mötet först. När man en gång blivit sambo och bott ihop i 2 år så skulle det kännas himla märkligt att plötsligt bo någon annanstans, och liksom ringa honom och säga "hej får jag komma och hälsa på dig..." Nej usch så konstigt... Jag vill krama om honom så mycket och ofta det bara går ju. Han är ju min man. Nå, åtminstone snart ;-) 


Nu ska jag göra mig klar för att åka iväg med bussen och inhandla en ny telefon. Direktbetald. Utan läbbiga abbonnemang eller räntor på 63 %. Jag vill inte behöva betala för en skitjävlatrasig telefon som jag nu måste.... den fungerar inte och ändå måste jag betala. Bläää. Så... Vi får se vad det blir för nån jag kommer hem med. De kostar ju ungefär bara en utlandsresa till Kreta för en person eller nåt... Nåja... Jag har cravings efter att kunna uppdatera Instagram och kunna blogga från telefonen... Egentligen hatar jag teknologi... Jag hänger inte med... Men samtidigt älskar jag det. Så... ny telefon (eller dammsugare). Det behövs också. Jag får våldsamma agressionsproblem vid dammsugningarna numera - jag vill ha det rent och snyggt, okej? Inte dammigt. SUG UPP DEN JÄVLA TOMATEN DÅ DIN FJANT.


Men inte suger den för det. I alla fall inte tillräckligt för att tomatbiten ska försvinna.


Den suger, helt enkelt.


Den suger.


 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards