Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Jennie Written Things - 31 januari 2014 20:23


Skyrim och Spirit, handling på ICA och skynda ner i tvättstugan för att jag glömde bort vår tvätt-tid, det har fredagen hittills bestått av. Jag har även ringt både 1177 och vårdcentralen hon gav numret till, en distriktssköterska som man inte behövde boka tid hos, bara ringa och säga att man vill komma förbi. En undersökning tar fem minuter. Samtalet med henne på 1177 fick mig att skina upp som en sol, hon var hur trevlig och hjälpsam som helst och blev upprörd när jag berättade om gårdagens samtal med Täby VC. Hur som helst, jag ringde den där sköterskan och tro på fasiken att den tanten var lika otrevlig som gårdagstanten! Alltså hallå! "Du kan egentligen inte boka via mig, du måste ringa vår husläkare, men jag kan väl hjälpa dig, då", "Det är samma regler för oss också, för alla, att komma till en annan vc än den man står skriven hos", "Varför ringer du till oss nu om dina besvär förresten, om du har gått med det så länge?" Ja, kanske därför att jag har stått ut i flera månader och försökt bota det på egen hand?


Hon tänkte boka in en tid idag, men sade sen att jag gott kunde vänta till efter helgen för de var så fullbokade - du får komma på måndag morgon, men du måste vara i väldigt god tid då det är massor av andra patienter som också söker vård. Suck... Nåja nu är tiden i alla fall bokad och jag får göra ett järnvärde-test på måndag. Hurra! :-) Jag ville testa för andra vitaminer och mineraler också men det tyckte inte hon, det räckte med järnvärde för jag står ju inte skriven här. Dessutom så ska man absolut inte självdiagnostisera sig själv. Jag är glad i alla fall för nu får jag snart veta varför jag mår som jag mår! Elaka Stockholmstanter till trots.


1177 skrattade lite och sade att det är en lite annan kultur i storstan (hon satt i Kalix) och när jag berättade om att jag blev utelåst en gång och nekad hjälp av jouren - de ville ha tvåtusen kronor för att öppna en enda dörr trots att jag förklarade att jag hade diabetes - så berättade hon att jag kan ringa upp dem om det händer igen så skickar de ut en jour med blodsockerhöjande medicin/mat, gratis! Wow! Verkligen värt att komma ihåg om jag skulle glömma både bananen, nycklarna och börsen igen! Vilket inte skulle förvåna mig om jag gjorde... Virrhöna som jag är ;-)


En förkylning hägrar i horisonten, halsen är tjock och kroppen varm. Men jag stångar den så mycket jag kan för nu är Johan snart hemma för hela helgen och imorgon väntar bowling med några gamla jobbkompisar, alltså finns det ingen tid till att vara hemma sjuk och febrig. Junior Masterchef-semifinal på teven, tända ljus och varm dusch, mer Sons of Anarchy and that's a wrap everybody. Vi hörs på måndag. Nu ska jag njuta av min lediga helg.


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards