Alla inlägg den 24 januari 2014

Av Jennie Written Things - 24 januari 2014 14:50


Klockan är tre och jag har redan hunnit diska, städa, tvätta, träna och lagat mat, pratat med mamma och bjudit in en vän som nu är på ingång. En riktig superfru, ju ;) Jag avslutade just ett samtal med ICAs kundtjänst.. Snacka om idioti... Jag och Johan har skickat in en ansökan om ICA-kort för fyra månader sedan och väntat på våra kort sedan dess. Nu idag ringer jag för att fråga vad som har hänt med beställningen och så säger killen i telefonen - "Ah nä men Johan måste ringa in till oss för att komplettera en uppgift som saknades". "Jaha", säger jag, "vi är sambos och skrivna på samma adress så det kan du ta med mig." Nej det måste vara Johan som ringer, insisterar muppen i andra änden, "och innan han gör det så är er ansökan tyvärr inte fullständig och alltså kan vi inte skicka er några kort". Vaaaa? Kunde ni inte ha ringt och sagt det för eh ja, få se, fyra månader sedan? Hur i hela friden ska Johan veta att det saknas en uppgift på vår ansökan som han inte sett på flera månader om ingen säger något?!  


Skit säger jag. Jag har jobbat på Silja i två år och vet vikten av bra kundbemötande och kundservice. Om kunden är glad är jag glad. Det är så det fungerar. En glad kund är en återkommande kund. Men okej. Skit i det. Den policyn gäller tydligen inte överallt. Nu ska jag sätta in resterna av raggmunkarna i kylskåpet, vänta på vår vän - den tidiga inneboenden som säger att han brukar läsa min blogg på dass haha - och göra annat roligt för det är ju faktiskt fredag idag! Har förövrigt beställt årets första julklapp... Äntligen!!! En månad i efterväg... men it's a special one så jag hoppas ägaren blir glad ändå... Ägaren brukar inte vara så duktig på tider och sånt och man ska ju inte streesa... Så han kanske inte tänker på att julen redan har varit hihi. Ja ni får se, helt enkelt ;)


   



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards