Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Jennie Written Things - 18 januari 2014 17:36



Mmmm... så sugen på ost och vindruvor. God ost. Och mitt nya favoritvin... det där utan alkohol. Jag köpte mörk choklad 70 % att tugga på tidigare idag och det tog bara en rand så var jag "mätt". Fiffigt och bra, lite roar små heter det ju. Men ost och vindruvor hade verkligen varit gott. Får ta en rödbets-smoothie efter att jag duschat tror jag. Har en detoxhelg nu med bara-bra-mat, morotssoppa till lunch och middag och så nu rödbetssmoothien till kvällen och morgonen, magnesiumtillskott och ProbiMage. Halsen river lite så det lenar skönt med mat gjord från grunden, bra mat med massor av naturliga vitaminer. Morotssoppan innehåller förutom de uppenbara även en stor bit ingefära och purjolök med antiinflammatoriska egenskaper. Fast äh, skit i det, det är fruktansvärt gott och det är huvudsaken ;) 


Nu är ljusen tända och duschen är igång inne i badrummet så dit ska jag nu bege mig. Johan på gym, jag hade för lågt blodsocker för det och var proppmätt, njuter av hemmahelg och hemmamys och tycker att helgerna är alldele för korta. Har även börjar slipa på ett nytt träningsprogram... igen... Men för att undvika skador som hände i onsdags måste jag stärka bålen och ryggen (så att höfterna stabiliseras). Så massor av långsam löpning, core och rodd i ett par veckor framöver så stärker jag mig själv sakta men säkert inifrån djupet. Utvärderingen får ske om en månad tänkte jag... ytterligar ett mål att jobba för detta år.


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards