Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Jennie Written Things - 17 januari 2014 14:35


Fönstren vidöppna och den kalla vinterluften fyller lägenheten och tar med sig alla dammpartiklar ut. Sägkläderna hänger i karmen och i tvättstugan molar torktumlaren på de sista minutrarna. Det snöar och är uppehåll om vartannat och jag har sån energi trots min onda rygg, tänkte det är lika bra att städa så vi har fredagsfint här sen!


Det känns bättre än igår, Johan knådade och idag när jag var ute och promenerade så knakade det härligt och låsningen släppte markant - men jag tror jag håller mig från träningen till imorgon och på söndag, då får jag i alla fall ihop fyra pass den här veckan. Och det räcker gott och väl. Imorgon blir det ett konditionspass igen, ska börja kära mer sånt för att stabilisera upp kroppen från topp till tå - löpning ger otroligt till alla muskelgrupper och kan nog hjälpa mina stela höfter litegrann. Jag är inte så bra på det, just konditionsträning... har ju fått asma på senare dar??? och får ingen luft när jag springer ute, men inomhus går det bättre. Så nu ska jag försöka börja med det varann gång jag tränar. Många bäckar små. 


Jag har även flera idéer om vårt hushåll. Nya gardiner skulle inte vara helt fel, likaså en ny matta i sovrummet och ett överkast. Tror att IKEA eller Rusta får sig ett besök sen när jag får lön. Vi har bott här i fyra månader så det kanske är dags att börja flytta undan hyresvärdens grejer lite mer... jag har mina ideer som sagt, vi får se efter lönen hur det ser ut. Jag skulle till och med vela måla. Fotografera. Rita. Åh så kul. Skapa någonting. Men tills dess får jag använda händerna till städningen... och inköp av gomiddag... och göra mig fin inför kvällen... det är ju trots allt fredag. ;) fast Johan ska visserligen på AW ikväll... Justja! Nåja, jag får väl äta gomiddag själv och fara och dö på gymmet en sväng, skaka mina lurviga där... löpbandet kanske? Gammal-mormor-promenad?  Cykel? Eller nä... vi får se... är man skadad så är man! 






Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards