Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Live every day

Av Jennie Written Things - 6 januari 2014 18:42


2014



I år har jag inga direkta löften, men ledord av hur jag önskar att året ska bli. Eller egentligen hur jag önskar att jag ska tackla alla livets överraskningar som inträffar lite nu och då utan att stoppa huvudet i sanden eller ta till flykten eller bli stressad.  Jag har bestämt mig för att ta hand om mig själv, inifrån och ut. Både nu och inför framtiden. Jag har inte råd att köpa dyra märkesprodukter för hud och hår, men jag har råd att ta det lugnt med en god kopp te och lägga på en ansiktsmask. Ibland kan man lyxa till det, och det är just det jag tänker göra. Boka en massage om jag känner för det. Hellre en massage än en chipspåse och en coca cola eller en tröja jag använder en gång eller ett par högklackade skor jag aldrig använder och så är de pengarna borta för alltid. Investera i sig själv, helt enkelt. Även om det inte är så jätteenkelt alla gånger.


Jag behöver inte köpa dyra grejer som ändå inte fungerar. Mina hudprodukter köper jag på Apoteket och de funkar jättebra och jag tänker försöka kolla efter närodlade, ekologiska produkter i matväg när jag handlar hädanefter. I alla fall en del. Ekologiskt kostar mycket. Men huvudsakligen mycket frukt och grönt och mindre skitprodukter som hel och halvfabrikat. Laga mat från grunden. Mitt "mål" i år är att må bra, inifrån och ut. Hud, hår, träning och kost speglas av varandra. Jag vill må så bra som möjligt. För Johans del. För jobbets del. Och för min del. Främst för min del. I år ska jag njuta. Jag ska leva varje dag. Det är vad jag tänker göra.


Alltså, för 2014: 


Optimism, lycka och avslappning :) 

 

 

 

Taggar: #2014 #årskrönika #mål #ledord #optimism #lycka #avslappning #måbra #hälsosam #livsstil #positiv

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards