Alla inlägg den 16 november 2013

Av Jennie Written Things - 16 november 2013 13:11


olv grader varmt, strålande sol och en promenad utefter sjön. Jättehärligt och mysigt och nu tänker jag övergå till lite hemmaträning för att få kontroll över kroppen igen. Valken har hemsökt mig i natt så jag känner att jag liksom måste, haha. Jag vill inte förfalla. Soffbordet är av massivt sten och rubbas inte ens om en elefant springer rakt in i det så det passar utmärkt till att göra bench dips och armhävningar mot. Det går faktiskt att träna hela kroppen hemma i vardagsrummet, det är ju naturligtvis inte samma som på ett gym men all träning är bra träning så länge man får upp flåset, och det är just vad jag tänker göra idag innan det blir mörkt.


Långa promenader med vikter skulle också behövas. För ett par år sedan fjällvandrade vi varje sommar, alla bar varsin ryggsäck och trots att vi inte var ute länge (sexton timmar tror jag som mest) vandrade vi upp för Kungsleden och Drottningleden och till Jofjället och det var stundtals oerhört brant, snårigt och blött. Lunch middag och kvällsmat över ett tjutande stormkök, eller fiska hem middagen i en fjällsjö och sen påbörjades vandringen hem eller övernattning i ett tält. Svettigt, varmt, frustrerande, härligt, ömmande, myggbett och sviron överallt. Man är härdad som norrlänning helt klart.


Utomhusträning är för mig det optimala och idealiska, tänk bara boot camp och cross fit, högintensiv träning med en ledare som skriker och piskar och sparkar en där bak så man orkar lite, lite till. Det är typ drömmen. Jag har inte dålig disciplin men jag ogillar att vänta på min tur om det är köer till "min" maskin och har jag bestämt mig för något så vill jag göra det så fort som möjligt. Jag vill att träningen ska ge resultat snabbt, att svetten ska drypa och pulsen slå i halsgropen, och sen vingla hem på ömma ben, äta middag i soffan och dö en stund för att kroppen värker. Benpasset imorgon kommer bli så grymt och jag kommer hata mig själv på måndag och tisdag, men det är det som ger resultat. Jag gör allt jag kan för att peppa mig själv. Kom igen kom igen, rör på dig din flodhäst. Hahaha flodhäst. Snart är en valk femton valkar. Nå inte riktigt men nuuuu ska jag köra igång igen!


 






Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards