Direktlänk till inlägg 15 november 2013

I väntans tider

Av Jennie Written Things - 15 november 2013 12:47


et är så spännande så jag dör. Jag ska på jobbintervju/genomgång nästa vecka och man törs ju inte säga någonting för jag har ingen aning om vad cheferna tycker och tänker om det lilla intryck jag hann göra per telefon och via min jobbcoach-släkting - och säger jag ändå någonting så blir det inte av. Det där med att inte säga hej förrän man är över bäcken, ni vet, så jag håller munnen stängd tills det blir en slutgiltig dom. Tankarna spånar kring det hela tiden, skulle egentligen behöva mig en ny kavaj och en presentabel skjorta eller tunika i någon härlig färg under då min gamla kavaj (älsklingkavajen) blev stulen mitt framför ögonen i somras och jag vill göra ett propert intryck. Så det blir nog en snabbis in till Mörby eller Täby innan tvättstugan, bara för att kolla läget liksom...


På tal om nya kläder så tänker jag prova mig på en liten variant av 5:2. Jag är ung och rastlös så varför inte testa? Kan ju inte bli annat än besviken i värsta fall. Ska jag vara helt ärlig stramar mina byxor lite och det är därför jag börjat fundera. Höfterna har växt, inte för att man kan ta det för en viktuppgång men om man ibland får kämpa igen jeansknappen och hittar man en valk som inte funnits där för ett år sedan, då måste man ta tag i det känner jag. Vandra till gymmet lika ofta som innan hemfärden och förkylningen, mer hälsosamt leverne (strikt LCHF... igen) med några få undantag. Vilodagar är underbara dagar men ack så förrädiska.


Ja jag tycker om min kropp, inte sådär överdrivet se-på-mig-mycket men det är ju den enda jag har och den ser inte fy skam ut, det gör den faktiskt inte. Jag har ju en vacker, härlig sambo som bevis på det och ett nytt, galet snyggt underklädes-set med Fifty Shades-stämpeln på, hur ful kan man vara då? Det går ju liksom inte. Okej man ska inte vara ytlig men ja, ni fattar. Jag är nöjd, helt enkelt. Var nöjd. Innan valken. Innan håret växte sig vildvuxet nerför huvudet och nu är ett ofriserat barr som inte sett en sax på... åtta månader. Men stramar jag till kroppen lite och vårdar den från insidan så ser jag inga problem med att leka lite under de kommande veckorna. Jag gör det för mitt eget välmående. Ballonmage är inte mysigt. Inte skavande jeansknappar heller. 


 

Taggar: #spännande #jobb #kämpa #träning #hälsa #motion #inspiration #motivation #fitness #lchf #52 #diet #livsstil #hälsosam #hälsosamt #förändring #blogg 


 
 
www.ladore.se

www.ladore.se

15 november 2013 16:42

Julklappstips ♥

Vill du förena nytta med nöje, med handdesinfektion som dödar bakterier samtidigt som det doftar gott?
Finns i olika lyxigt härliga dofter och utseenden!

LaDore by Gia-Angelina är först i Sverige med att erbjuda handdesinfektion med parfym, anpassat även för känsliga händer!
Produkten är ett svenskt märke samt svenskt tillverkat!
Ta hand om dina händer, skydda dig mot smuts och bakterier med stil!

Skäm bort dig själv, ge bort till någon du tycker om, kanske en lite annorlunda julklapp?!
Den enkla vägen till rena och fräscha händer!

www.ladore.se

http://www.ladore.se

 
Sofia

Sofia

16 november 2013 10:16

tack för tipset :) Kände att när folk började skriva på inlägget så hade jag inte förklarat allt ;) Ja använder bra inpackning å då är håret bra men direkt man tvättar igen så är det som bortblåst :)

http://bian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards