Alla inlägg den 13 november 2013

Av Jennie Written Things - 13 november 2013 18:03


... ller lycklig, vilket jag hoppas att han blir framöver. Min Nicer Dicer Plus står nämligen nu i sin neongröna prakt på köksbänken och jag sitter och mumsar på en fruktsallad, gjord med just den, och tänker nog aldrig lämna köket hädanefter. Sparade mig ungefär en halvtimme i tid att skala, dela, skära, fördela, och det är himla skönt! Ska bli extra roligt att använda den till lök också, skippa alla mascararänder och svid i ögonen och allting är klart på ett nafs med lagom stora, identiska skivor och inte nitton stora, arton bauta och tio pyttesmå blandat med lite salta tårar och mascara, haha. Jag vill ha ordning och reda i mitt kök och det ska vara roligt att laga mat, med bra redskap och verktyg. Den ena kniven här går inte ens att skära tomater med och osthyveln lämnar bara irriterande hackor i ostarna. Kvalitén på hushållssaxen ska vi inte prata om...


Och det verkar lösa sig med det andra också. Har fått piller jag ska ta i ett par dagar då läkarinnan trodde att det kunde röra sig om en infektion med tanke på morgonens smärta. Ingenting onormalt, men om jag ville så kunde jag ringa ett annat MVC med akuttider för UL och lab, men det vet jag inte riktigt om jag vågar. Det går säkert över snart... Tänker i alla fall vänta i ett par dagar och se om pillren gör någon skillnad! Nu ska jag återgå till att titta på min Nicer Dicer igen, jag är uppspelt som ett litet barn! Äntligen är den här! 


 

Av Jennie Written Things - 13 november 2013 11:21


fter lite middaganoja igår över en eventuellt gammal lax (som legat vacuumförpackad i kylen i tre dagar) som jag trodde jag skulle dö av i matförgiftning (kräkas är att dö för mig) så verkar det vara okej. Ta i trä. Soffbordet är av sten och marmor, funkar det tro? Jag hoppas det. Konstiga drömmar har jag drömt om zombies och annat läskigt, vaknade när Johan for och somnade om till tio. Och så satte jag fötterna över sängkanten och reste på mig. Jääääklar. Den mensvärken var den kraftigaste jag någonsin haft, ett konstant tryck neråt så jag fick gå dubbelvikt, att räta på sig var totalt omöjligt. Det kändes inte som mensvärk. Jag vet inte vad men förbaskat ont gjorde det. Och så kom nojandet igen. Inte över laxen, den skiter jag i. Men för annat. För att spiralen hamnat snett och jag, Gud förböje, är gravid med utomkvedes (varför skulle det annars göra så jävla ont liksom). Eller blindtarmen.


Okej nu blev det ett privat inlägg men det skiter jag i. Varför ska jag bry mig om det? Det är ju inte så att jag går in på detaljer, bara smärtan. Spara minnena i skrift, det är vad jag gör. Så jag kan gå tillbaka och läsa om när jag senast var förkyld till exempel eller vad jag gjorde förra året den tjugonde april. Dåligt exempel. Jag är rädd för smärtan, försöker distrahera mig med annat men det går inte så bra. Det gjorde så jävla ont. 1177? Sjukvårdsupplysningen? Det känns... onödigt, på något sätt. Jag borde radera det här inlägget och börja om från början med att jag idag ska lämna in papper till A-kassan och egentligen ta mig en springtur utomhus för att det är så fint väder och promenera in till Täby Centrum och hämta min Nicer Dicer Plus...


Men okej nu har jag sagt det också så då kan inlägget lika gärna få vara kvar. Känner mig lite lugnare nu. Dör jag så är det i alla fall nedskrivet vad det var som dödade mig så ni slipper spekulera. Nä men vi ska nog överleva det här. Förhoppningsvis. Lite peppmusik och lååångsamt sträcka ut ryggen... atjo. Aj aj aj!

  

 


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards