Alla inlägg den 12 november 2013

Av Jennie Written Things - 12 november 2013 14:47


rannen borrar och spikar från lägenheten snett ovanför och har hållit på med det i många timmar nu. IKEA-möbler mån tro? Det brukar vara en jäkla djungel att knåpa ihop dem, jag minns en gång när jag och Johan skulle bygga en byrå... tog sina timmar, men det blev bra till slut. Efter några hamringar på fingrarna och en lucka som blev upp och ner innan vi fixade till den men äh, det är sånt som hör till. 


Jag har precis kommit hem från ICA med en påse med diverse gotta, att det är kul att handla! ICA som ligger alldeles intill är en saluhall och de har alltid olika maträtter under skyddsglas direkt man kommer in och idag hade de bland annat en mozzarella och körsbärstomat-blandning jag tog en närmare titt på och bestämde mig för att det fick vara tillbehöret till dagens stekta middagslax (självgjord naturligtvis). Och den smakade underbart! Mozzarella, körsbärstomater, purjolök, massa pesto och salt och peppar. Mmmm. 


Drömde konstiga drömmar i natt och så fastnade jag allt för många timmar framför datorn och den "nya" boken, den där med Lily ni vet? Tror hon ska få byta namn till Liz. Elizabeth. Hennes pappa bytte namn från John till Royce och efternamnet Rosewood till Goodhue och jag skriver ibland så händerna blir alldeles varma och stela, haha. Det är så skönt på nåt sätt när inspirationen äntligen börjar komma tillbaka, åtminstone angående den boken. Nåja vi får se vad det blir av den. Lite Sabaton och kex och ost i väntan på Johan om ett par timmar och hemmaspa ska nog få mina tankar, och min röv, ur boken och soffan i alla fall för ett tag. Jag är sugen på att läsa också. Spelets härskare eller Greys-böckerna igen. Vi får se. Dagen har för få timmar... säger den arbetslösa.


   

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards